2.5.2013

Kadonneen lihaksen metsästys osa 2

Projektini on edennyt nyt siihen vaiheeseen, että varovaiset lämmittelyt ja aloitukset kunnon herättelyyn on nyt tehty, ja on aika alkaa tositoimiin. Olen muutaman kerran jumpannut ihan kunnolla - edelleen kotona. Sain nimittäin Mapsilta vinkin Shape.fi-sivustosta (ei mainos). Miten on mahdollista, etten ollut koskaan moisesta kuullutkaan? Että voi ihan kotilattialla vetää ohjatut kahvakuulatreenit tai RVP-tunnit! Onhan netti pullollaan kaikenlaista ohjetta ja sivustoa, mutta tämä on kyllä meikäläiselle vuoden löytö.



Shape.fi-sivustoa voi kokeilla kolmen viikon ajan maksutta, ja sen jälkeen maksu on noin kymmenen euroa kuussa. Maksu veloitetaan luottokortilta. Tuntivalikoima sisältää mm. lämmittelyä, kahvakuulaa, jumppaa, step & aerobicia, kiertoharjoittelua ja kehonhallintaa. Olen tehnyt kahdesti kahvakuulan + RVP, sekä kahdesti kiinteytysjumpan + RVP:n. Alle lämmittely. Aikaa menee noin 45-50 minuuttia.



Minulle tällainen olohuonejumppasalisekametelisoppa sopii mainiosti. Aikaa ja rahaa säästyy melkoisesti. Välineitäkin kotoa löytyy omasta takaa erikokoisista kahvakuulista puntteihin ja steppilautaan. Läppärin olen vetänyt piuhalla stereoihin, jotta saa kunnon äänet. Sitten vain treenaamaan! Siitä minulla ei ole tietoa kuinka usein tuntivalikoimaa päivitetään, mutta minulle ainakin vaihtoehtoja on nyt ihan riittämiin. Jos alkaa tuntua kevyeltä, voi pukea jalkapainot tai painoliivin (myös viiden kilon painoliivi löytyy kotoa!). Mukaan otan myöhemmin lenkkeilyä ja pyöräilyä.



Ainoa miinus treenihommassa on, että allergia on edelleen ihan järkyttävä vaiva, ja allergialääkkeet tuntuvat vievän puhtia päivästä. No, silti huhkiminen on tuntunut ihan mahtavalta. En myöskään ole ihan niin rapakuntoinen kuin luulin olevani!



Ei muuten tule mieleenkään lintsata liikkeissä, vaikka ohjaaja onkin netissä!

DSC_0046



Kahvakuulat: Tupu, Hupu ja Lupu.



DSC_0048



Reebokit, joilla jalka nousee!



DSC_0049



 Vapusta lähtee loppukiri kesäkuntoon! Treeni-intoa itse kullekin ja mukavaa torstai-iltaa!



12 kommenttia:

  1. Uudessa Annassa on kokeiltu mm. tuota sivustoa yhtenä kuntokuurina.

    VastaaPoista
  2. Hei,



    Tuo "nettijumppa" kuulostaa tosi hyvältä ja vieläpä edulliselta. Tosi hieno vaihtoehto niille, jotka eivät voi tai halua lähteä ohjattuihin ryhmiin. Ei aikatulusidonnaisuutta ja kuitenkin vaihtoehtoja eri jumppien väliltä löytyy.



    Nostan sinulle hattua, että jaksat tunnollisesti jumpata, vaikka ohjaaja onkin ruudun toisella puolella eikä ihan korvan juuressa. Itselleni sopii paremmin ryhmätunnit, siellä on eräänlainen sosiaalinen "pakko" jaksaa, ei kehtaa lintsata.



    Tulin juuri RVP-tunnilta ja tiedänpä taas jumpanneeni. Kumma juttu, miten moisesta hikirääkistä voikin tulla niin hyvä ja energinen olo. Ennen jumppaa väsytti ihan kauheasti, nyt olen ihan pirteä.



    Tsemppiä oikein paljon treeneihisi, tästä on hyvä jatkaa. Näin me nelikymppiset pysytään hyvässä kunnossa ja pirteinä.

    VastaaPoista
  3. Niinkö? Pitääpä katsoa mitä siitä on sanottu. Kiitti vinkistä!

    VastaaPoista
  4. Kyllä mä olen kovin kurinalainen jumppaaja. Olen tosi laiska aikataulujen suhteen, kun työ on kuitenkin tarkkaan kellon mukaan kulkemista. Sama täällä, olin ihan töttöröö ennen jumppaa, nyt sillee sopivasti poikki ja kiva mennä nukkumaan kohta.



    Joo, eipä anneta periksi, lihasvoimaa tarvitaan ja nyt se on viimeistään aloitettava rakentaa!

    VastaaPoista
  5. Hyvä Marjukka, tsemppiä kuntoiluun! Siis toi sivusto kuulostaa aivan mielettömän hyvältä keksinnöltä... mäkin tarvitsen sen ohjaajan, jotta kuntoilu olisi mahdollisimman tehokasta, mutta en usko, että mäkään lintsaisin vaikka ohjaaja olisi tietokone...

    VastaaPoista
  6. Kiitti! Olen sen verran laiska, että salille meneminen olisi aika ponnistus, olin toki varautunut sen aloittamaan. Tämä kuulosti kuitenkin kokeilemisen arvoiselta jutulta! Joo ei sitä viitsi lintsata, eihän sitä muuten tuloksia saa aikaan. : )

    VastaaPoista
  7. Hei Marjukka!

    Ekaa kertaa laitan sulle kommenttia, kiitos kivasta blogista. Hyvä vinkki toi sivusto, mulla sen verran hassut työajat että en oikein iltaisin ehdi treenaamaan ( ja mulle ei aamujumppa sovi ollenkaan, tulee usein päänsärky....).

    Sitten ihan toinen kysymys: Miten säilytät kaulahuivisi ( villaiset, pellavaiset, silkkiset - pitkät&lyhyet)? Siivosin juuri eilen eteisen kaapin huiviosastoa ja totesin että rypistyvät ikävästi vaikka kuinka yritän nätisti viikata!! Joku roikkusysteemi tuntuisi fiksummalta mutta kokemuksesta totean että ei oikein vaateripustimessa pysy....

    VastaaPoista
  8. Hei, kiitos itsellesi! Olipa kiva, että laitoit kommentin! Kannattaa kokeilla, mä olen ainakin ollut tyytyväinen. Aamujumppa ei sovi minullekaan, en kertakaikkiaan käynnisty ennen lounasta.



    Muutama, talvisempi huivi on taiteltuna vaatehuoneessa hyllyllä. Käytössä olevat ovat kuistilla korissa, pari koukkunaulakossa. Ei sen kummemmin. : )

    VastaaPoista
  9. Kiitti Marjukka vinkistä! En ollut kuullutkaan tuosta sivustosta! Kunhan pallomaha päättää poksahtaa, tuo voisi olla itselle juuri sopiva juttu.

    VastaaPoista
  10. Kokeile ihmeessä, mä olen ollut tyytyväinen. Valikoimassa oli yksi vauvajumppakin.

    VastaaPoista
  11. Välillä kiehtoisi kotijumpatkin, mutta jotenkin mä vaan aina raahaudun Elixiaan kukonlaulun aikaan... Ja kerta viikkoon vielä PT:n kiusattavaksi.

    Mulla taitaa olla samat Reebokin treenikengät kuin sulla ;)

    VastaaPoista
  12. No mut hei, sullahan on ihan mahtavat rutiinit! AIvan loistavaa itsekuria, jos jaksat mennä kuntoilemaan aamulla ja vielä PT:nkin höykkyytettäväksi! Noi Reebokit ovat jalassa ihan superhyvät!

    VastaaPoista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.