16.5.2014

Nespressolla

Eilen pääsin käymään vihdoin upouudessa Nespresso-liikkeessä Helsingin Keskuskadulla, ihan Stockmannia vastapäätä. Olen tosiaan viikon verran nautiskellut blogin kautta saamani kahvikoneen makuja, siitä lisää myöhemmin. Tällainen kahvimaailma on minulle ihan uutta, vaikka olen siitä paljon lukenut. Nespresso-kahveja olen maistellut jo usea vuosi sitten, sillä ystävälläni Eevalla on Nespresson ensimmäinen malli, joka toimii edelleen hyvin!

Aika upea liike Nespresso boutique onkin. Seinät ovat täynnä kahvikapselipötköjä, esillä ovat tietenkin koneiden mallit, ja peräseinällä on maistelupiste. Ystäväni Eeva oli kehunut Caramelito-makua, joten sellainen oli maistelulistalla.

Lattissima Pro-koneella tuli hyvänmakuinen espresso, jossa on ihana häivähdys toffeeta. Toinen maistamani espresso oli suklaa, hyvä sekin. Kahvin ohessa sai hyvänmakuisen mantelikeksin.




 Hyvä palvelu ilahdutti: Lisan kanssa juteltiin kahvista tovi.

 
Mukaan ostin Caramelitoa. Olen vahvojen makujen ystävä, eikä minulle voi tehdä liian tummaa kahvia.







Nespressolla on myös kierrätyspiste, johon voi palauttaa käytetyt kahvinapit.

Tänään on vielä paljon puuhaa, joten ei kun toimeen... Ja hei, huomenna alkaa lämpö, jihhuu!

5 kommenttia:

  1. Hei Marjukka,

    Voi kun tuo Nespresso-kone olisi houkutteleva. En ole uskaltanut poiketa liikkeessä, kun olen mennyt siitä ohi, että en vai innostuisi... Kysyisin kuitenkin, millaisen koneen hankit ja millaista suosittelisit sellaiseen "jälkiruokakahvikäyttöön" tai pienten nautiskelukahvien valmistukseen? Mukavaa viikonloppua tv. Tuija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sain Lattissima Pron, ja olen tehnyt sillä pääasiassa maitokahvia. Teen viikon päähän tästä oman postauksen, jaksatko odottaa siihen asti? Mene rohkeasti vain juttelemaan, koneita on kaiken hintaisia ja kokoisia.

      Poista
  2. Postausta odotan...ihanaa, kun sellainen tulee! Jospa hankkisin koneen tulevan kesäloman kunniaksi, joka alkaa pikkuhiljaa lähestyä, vaikka töitä on vielä todella paljon...huomenna aamulla taas papereiden kimppuun ja samoin sunnuntaina. Tosin työviikkoina työskentelen joka sunnuntai aina vähintään viisi kuusi tuntia, useimmiten enemmänkin joitakin erittäin harvoja vapaampia sunnuntaita lukuun ottamatta. Onneksi kohta alkaa vapaus ;) kuten sinullakin. Tsemiä pariin loppuviikkon, jolloin musamaikalla harjoituksia varmasti riittää kaiken työn ohella. tv. tuija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koulujen lopetteleminen on tosiaan työlästä, mutta mukavaa aikaa! Itselläni on ollut kyllä kevyt kevätjakso pitkästä aikaa. Kyllähän sitä sunnuntaina tekee aina töitä, mä esim. valmistan viikon tu nit mahdollisimman pitkälle sunnuntaisin. Tsemppiä sullekin, kyllä sä sen kahvikoneen ansaitset!

      Poista
  3. Näin vähän yritän itsellenikin perustella kahvikoneen hankintaa ja miehelle myöhemmin, sillä uuden kodin myötä (muutettiin kuukausi sitten) olisi hauska hankkia joitain juttuja, mutta täytyy rauhassa miettiä ja katsoa ... mutta ensin odotan postaustasi, josta ehkä saan hyviä perusteluja ;) Hyvää alkavaa viikkoa tv. Tuija

    VastaaPoista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.