5.6.2014

Mökkihöperö omasta tahdostaan

Taas yksi ihana hellepäivä alkaa olla takana päin. Täytyy sanoa, että olen totaalisen höperöitynyt tänne kotiin. Olen hoitanut pihaa harvinaisen innokkaasti, tehnyt edelleen kiitettävän uteliaasti ruokaa uusin reseptein ja makoillut välillä laverilla lehtiä lukien. Oikeastaan vähän harmittaa, että täydellinen eristäytyminen ja hiljaiselo katkeaa lauantai-aamuna kello 7.15., kun musiikin kollegani kurvaa pihaan hakemaan minua, ja suuntaamme kurssittamaan itseämme.
Onko ruudun takana mökkihöperöitä? Jos kesä jatkuisi tällaisena, en kaipaisi yhtään minnekään. En tykkää nukkua muualla kuin kotona, enkä oikein missään rentoudukaan samalla tavalla. Jos lähden jonnekin, lähden kyllä iloisena ja innokkaana, mutta vähintään parin päivän päästä alan käydä levottomaksi ja kaivata kotiin. En olisi ikinä nuorempana uskonut, että minusta tulee tällainen kotihiiri. Noh - aikansa kutakin...

Ja onhan nyt niin ihana aikakin, voi olla pihalla koko ajan. Pensaat kukkivat (ja se yksi särkynyt sydän, joka minulla on) ja juhannusruusu on täynnä nuppuja, samoin pioni. Kesäkukat on istutettu, ja ainakin takuuvarmasti osaan hoitaa pelargoniat ja liisat kukkivina läpi kesän.

Joten suonette anteeksi, jos kommentteihin vastaaminen kestää, ja ABL:n (aikusten blogilista, hihi) päivitys vähän viipyy...






Mukavaa torstai-iltaa!

12 kommenttia:

  1. Oi miten kivalta tuntui lukea, että meitä fab forty -ikäisiä mökkihöperöitä on muitakin! Minäkin olen oikea kotihiiri. Nautin kotona olemisesta, aivan erityisesti näin kesällä pitkän työputken jälkeen (olemme kanssasi "virkasiskoja"). Minulla ei ole kotona koskaan tylsää. Aina on pientä puuhaa, mutta osaan oikein hyvin olla myös jouten. Eikä omaa sänkyä parempaa paikkaa olekaan! Tämän kaiken olen tiennyt itsestäni, mutta nyt, kun olen pakotettuna poissa kotoa remonttia paossa, lasken päiviä siihen, että saan taas palata kotiin. Kotiin palaaminen on varmasti huippukivaa! Niin myös sinulla, Marjukka, kun palaat kursseilta kotiin.

    Oikein ihanaa kesää sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ja olen pois vain yhden yön!! Oma sänky se on vain paras paikka. Kotona on a i n a kaikkea mukavaa pientä puuhaa, en pitkästy minäkään koskaan. Mitäs me kotoilijat!

      Poista
  2. Täällä ilmoittautuu myös mökkihöperö kotihiiri…
    Kyllä kotoilu on parasta <3

    Parasta lähtemisessä on tieto, että pääsee takaisin :)

    Ihanaa ja antoisaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehheh, toisaalta on kiva, että on koti, jossa viihtyy! Viikonlopusta tulee varmasti hyvä, just sitä, mutä tällä hetkellä haluan oppia.

      Poista
  3. KOTOA LÄHTEMINEN ON KAUHEAA, MUTTA TOISAALTA, MUUALLA OLO VIRKISTÄÄ ENEMMÄN.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta turiset, pieni breikki virkistää kummasti!

      Poista
  4. Täällä himahiiri ja kotikissa.
    Jaoi niin ajatukseni ja tuntemukseni. Tuntuu, että nykyään et ole aikaasi seuraava ihminen jos et matkustele koko ajan. On niin hienoa reissata koko ajan ja kertoa ravintoloista , ostoksista ja hauskoista sattumuksista matkalla.
    Minä en hirvittävä mielelläni lähde seitsemän tähden kodistani alemman tähtiluokan majoitukseen;)
    Matkailu on raskasta: päivätolkulla pitää tutustua museoihin, nähtävyyksiin, syödä jotain hienoa, yrittää puhua kieltä jota ei kunnolla osaa, eksyä ja kävellä lenkkareissa, koska muuten jalat kipeytyvät.
    Tykkään semmoisesta matkoista, joille voi pukeutua sievän kesämekon ja korkosandaaleihin, istua kaikessa rauhassa kivassa kahvilassa ja katsella ohikulkevia ihmisiä.
    Hauskaa lomanjatkoa t. Outi, ope myöskin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sama täällä, monen tähden majoitus ja hyvä ruoka! Mihinkäs sieltä haluaisi. Ei vais, uskon, että reissaavat ihmiset oikeasti rakastavat matkailua. Itse olen aikoinani reissannut hyvinkin paljon, mutta nykyään olen aika mukavuudenhaluinen. Aikansa kutakin. Mua kiinnostaa nykyään enää hyvin harvat maat nähtävyysmielessä, toki aurinkolomat ovat talvella asia erikseen, niihin lähdetään auringon perässä. Jos saamme aikaiseksi, lähdemme tänä kesänä Englantiin, mutta minne, se on vielä auki. Mä en ota mitään matkailupaineita! : )

      Poista
  5. Hei!
    MIkä tuo toiseksi viimeisen kuvan kasvi on? Valkoiset pyöreät kukat?
    Terv.ingrid

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on lumipalloheisi, komea pensas, mutta kerää kirvoja helposti.

      Poista
  6. Kotihiiren elämä on kivaa, tässä iässä on jo reissattu ja bailaukset bailattu, raskaan työviikon vastapainoksi koti on NIIN ihana paikka. Mulla ei koskaan tule kotona aika pitkäksi...:) Aikansa kutakin. Joskus pitäis lähteä juhannuksena telttailemaan kuten nuorena, piiloutuisin pöydän alle ennemmin kuin lähtisin...:D Koti ja puutarha. Voi katsella kuinka ruoho kasvaa...:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihanaa! Mustakin tuntuu, että on reissattu ihan tarpeeksi. Hah, telttailu voisi olla aika extreme juttu! Ja kuitenkin olin nuorena innokas partiolainen...

      Poista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.