15.8.2014

Casual Friday look

Ensimmäisestä työviikosta on onnellisesti selvitty! Se vaati tosin puolentoista tunnin päikkärit heti kotiin päästyäni, ja sitten kupin vahvaa kahvia. Sitten olin taas toimintakykyinen ja valmis kauppareissulle. Huomenna nimittäin saan ihania ja odotettuja vieraita...

Kuten tuossa aiemmassa postauksessa vähän valittelinkin, aamuheräämiset ovat olleet vähän vaikeita. Kello soi 6:35, ja nousen zombiena ylös. Mikään torkuttelu ei tule kysymykseenkään, sillä minulla menee tasan tunti kaikkiin aamutoimiin, joka minuutti on tarkkaan laskettu. Vaatteet on valittu edellisenä iltana, laukut pakattu, samoin lounas. Nyt kun tietää, että kahtena aamuna saa nukkua pitkään, olo on aika autuas.

Äiti muistaa minun kysyneen noin lukioikäisenä, mikä on sellainen ammatti, jossa voi nukkua pitkään aamulla. Äiti oli vastannut, että kansalaisopiston opettaja. Ja kas, musiikinohjaajaksi ehdin valmistua ennen Sibistä, olin töissäkin yhden vuoden kansalaisopistossa. Iltatyö sopi muuten rytmiini erinomaisesti. Päivällä ehti liikkua, laulaa, olla toimistolla ja syödä rauhassa, sitten työt alkoivat noin neljän aikaan, viimeiset kuorot loppuivat kymmeneltä. Tietenkin illalla oli virkeä, mutta mikäs siinä, kun aamu sai taas alkaa rauhallisesti.

Sen olen kyllä menneellä viikolla huomannut, että jos vain käy edeltävänä iltana kunnon happihaukulla, aamutkin sujuvat paremmin.

Kauppareissusuna oli Banana Republicin valkoiset lempifarkut, neule suosikkini niin ikään, 8PM:n puuvillainen SOFiNAH Shopista. Aurinkolasit RayBan.

 
  

My outfit: cotton knit 8PM / jeans Banana Republic / shoes Converse / sunnies RayBan

Onko muita aamu-unisia? Miten te selviätte aikaisista aamuherätyksistä?
Nyt rentoillaan vain ilta ja nautitaan perjantaista, huomenaamulla - zzzzz... Ihanaa iltaa!

29 kommenttia:

  1. Ihana tuo neule, saa melkein, mutta vain melkein, toivomaan säiden kylmenemistä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi sitä voi pitää jo iltaisin ja aamuisin!

      Poista
  2. En mä selviäkään, tosin olen huomannut että jos pysyn rytmissä ja menen säännöllisesti ajoissa nukkumaan, myös viikonloppuna, niin homma muuttuu helpommaksi :) Mutta jossain oli juuri tutkimus että myöhään valvovilla on huono itsekuri, tosin sitten ei tiedetty johtuuko itsekurin puute myöhään valvomisesta (eli väsymyksestä) ;) Terv.ingrid

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, ei parane kukkua pikkutunneille viikonloppunakaan. Onpa ihme tulos tuossa tutkimuksessa, olen kyllä eri mieltä, kuka lie tutkija! Olin jo lapsena kova nukkumaan myöhään, veli taas aamunvirkku, ja sama on meillä nyt aikuisinakin.

      Poista
  3. Täällä hyvin samoissa fiiliksissä, ekä työviikko takana. Mä en toisin pysty ottaa töiden jälkeen päikkäreitä, kun en siitä selviäisi enää kauppaan :) Olen ihan järkyttävän aamu-uninen ja iltakukkuja, mutta huomenna pitää nousta jo ennen ysiä, kun on pojan jalkkisturnaus. Onneksi saan nukkua arkisin lähes puoli kasiin, vaikka tarvitsen myös rapian tunnin aamutoimiin, vaikka valmistelen vaatteet yms jo illalla. Olen vaan niin jähmeä ekan tunnin aamulla, että meikkikin sujuu hitaammin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näin se on, sitä käy todella hitaalla aikaisin aamulla. Puoli kasiin nukkuminen on suorastaan ruhtinaallista!

      Poista
  4. Ekassa jaksossa joutuu menemään kaheksaan joka aamu, aamutoimiin menee se 20 minuuttia, jos mies ulkoiluttaa koirat. Minäkin pakkaan laukut ja valitsen vaatteet edellisenä iltana. Onneksi myöhemmin on vain pari kasin aamua. Vanhemmiten oon alkanu herätä itestään jo ennen kuutta, mikä on ärsyttävää, kun saisi nukkua puoli kaheksaan. Minäkin olen iltaihminen, harvoin käyn maaten ennen puoltayötä. Talviaika on pahin, kuten varmaan sinullakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Talviaika on tosiaan pahin, kun on niin pimeää. Mutta ei auta. Sulla ei kauan aamutoimiin mene, se tietysti on hyvä asia.

      Poista
  5. Täällä toinen joka ei kestä aikaisia aamuja. Olen tosi onnekas kun työt alkaa joko kympiltä tai yhdeltätoista. Aikaisimmillaankin mun pitää herätä 8.40. Sitten olenkin mahdoton iltakukkuja, harvoin menen ennen yhtä tai kahta nukkumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, hyvä työrytmi sinulla. Toisaalta - mä en koskaan ole viiteen tai kuuteen työpaikalla, kuten sinä ehkä olet!

      Poista
  6. Mukava tuo neulepaita. Onko se tämän syksyn mallistoa? t. Suvi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ostettu keväällä, en tiedä, onko vielä saatavilla.

      Poista
  7. Minä taas olen sellainen aamuvirkku, että saan silloin parhaiten toimeksi monta asiaa; muistan kun nuirempana siivosin aamuisin ennen töihinlähtöä. Meillä siis imuroitiin 6.30 ;D
    Olenkin enemmän iltauninen mikä on tietysti joskus ikävää, kun istutaan iltaa ystävien kanssa, niin minä alan pilkkiä paljon aiemmin kuin muut. Enkä osaa nukkua aamuisin, vaikka ilta olisimennyt myöhäänkin. Se on joskus ärsyttävää, kun sitten on ihan zombie lyhyttäkin lyhyempien yöunien vuoksi. Niin me vaan ollaan erilaisia me ihmiset näiden rytmiemme kanssa. Toiset pääsevät käyntiin vasta illalla kun toiset ovat jo yöpuulla!
    Luin jostain, että tätä kannattaisi miettiäomassa työssäänkin, eli aamuvirkun kannattaisi tehdä haasteelliset ja vaikeat asiat heti aamulla ja aamu-unisen kannattaisi taas aamuisin tehdä töissä "rutiinit" ja keskittää ne vaikeat ajatustyötä vaativat asiat iltapäivään. No eihän se aina ole mahdollista, mutta jos on niin kannattaa kokeilla!

    Ihanaa viikonloppua, tämä aamuvirkku siirtyy nyt liikunnanpariin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lucky you, voisin kyllä vaihtaa osia! Imurointi puoli seiskalta ei onnistuisi sitten millään! En kyllä ole kova valvomaankaan. Juu, erilaisia ollaan, eikä sille hirveästi taida mitään mahtaa, nukuttaako aamulla vai ei... Mä vetelin tänä aamuna puoli kymmeneen, nukkumaan menin yhdeltä.

      Poista
  8. Täälläkin eka työviikko selätetty - 60 tuntinen sellainen.:/
    Nyt alan jo olla toimintakykyinen onneksi kuitenkin. Jotenkin aattelinkin etukäteen, että kun ekasta viikosta päivystyksineen selviän, ni sit alkaa se tavallinen arki. Ja niin siinä varmaan käykin!
    Ihanaa viikonlopun jatkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hurja - aikamoinen viikkotuntimäärä! Arki varmasti tasoittuu, kun viikot alkavat rullata normaalisti, ja ekä työviikko on enemmän tai vähemmän erilainen loman jälkeen. Kroppa ei ole ihan täysin messissä. Työintoa sinulle!

      Poista
  9. Eka työviikko loman jälkeen väsyttää ehkä normaalia enemmän. Kun pääsee taas rytmistä kiinni, varmasti helpottaa. Toki kyllähän oma luontainen rytmi pysyy samana. Itse olen ollut enemmän aamunvirkku, mutta perheen myötä olen oppinut illanvirkuksi, sillä mies ja lapset tykkäävät kaikki valvoa. :-)

    Oletko muuten kokeillut sitä sarastus- tms. herätyslamppua? Yksi ystäväni kehuu sitä kovasti. Se kuulema helpottaa kovasti tahmeita aamuja. Tosin silloin se ei tietenkään sovi, jos puoliso haluaa herätä myöhemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole kokeillut, olisikohan siitä oikeasti apua. Mulla on lähinnä sellainen cold turkey-herätys, valot päälle heti ja tikkana suihkuun.

      Poista
  10. Looking good, sun tukka näyttää ihanalta. Wow!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kovasti! Näkisitpä nyt mun tukan, kokeilin patukoita ja juu, ei taida nyt vielä tulla postausta patukoista...

      Poista
  11. Auniin muuten, ihana tuo neule! Taas uutta inspistä..jos vaikka kaivaisi puikot esille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin sinä näppärä osaat ommella ja kutoa! Voisinko mä tulla teille viikonloppuleirille ompelua oppimaan...?

      Poista
    2. Ehdottomasti, kudontakerho, pullo viiniä ja sitä rataa ;)

      Poista
  12. hei! näytät näissä kuvissa niin hyvältä, että mulla alkoi laihis just nyt :) !!
    terv. illanvirkku aamuntorkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Tuntuu siltä, että kesän turvotukset ovat nyt hävinneet kropasta. No, tosin eilen tuli syötyä kuppikakkuja ja juustokakkua sen verran antaumuksella, että ei tee mieli herkkuja vähään aikaan...

      Poista
  13. Ihana tuo neule<3 Valkoisten farkkujen kanssa tosi kiva. Täällä kauhulla odottelen ensi viikkoa ja töiden alkamista kun pitkän sairiksen ja kesäloman jälkeen työt alkavat maanantaina ja vuorokausirytmi on ihan poskellaan... Tosin leikattu polvikin edelleen säryllään valvottaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, toivottavasti säryt antavat pikku hiljaa myöten. On kurja valvoa kipujen takia. Tsemppiä hurjasti töiden aloitukseen!

      Poista
  14. Selviän lähinnä vaan tahdonvoimalla. Aamu alkaa hitaasti täälläkin, tunnin verran menee kaikkeen. Auta armias jos nukkuu pommiin, koko päivähän siinä on pilalla.

    Ihanat kuvat ja niin kaunis asukokonaisuus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, tällainen rento ilta-asu! Mä ymmärrän niin hyvin... Tulee ihan hirveä olo, jos nukkuu pommiin. Jo se kiireessä lähteminen... Siitä jää sellainen levoton ja ärtynyt olo pitkäksi aikaa.

      Poista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.