8.9.2014

Hyvä markettihiuslakka?

Huomasin, että Redkenin hiuslakkapulloni alkaa vedellä viimeisiään. Hätävarapäiville kaapista löytyy yleensä joku markettilakka, joka pelastaa päivän, jos en ole huomannut hankkia uutta pulloa lempparilakkaani.


Hiussarjojen suosikit ovat selvät: tykkään Redkenin ja Moroccan Oilin lakoista eniten. Mutta jo pitäisi nimetä jokin ihan tavallinen lakka vaikkapa City-marketin hyllyltä, ei muuta tule mieleen kuin Elnett, jonka hajua en voi sietää.

Lakan tulisi olla pitävä, mutta liikkuvuutta antava, eikä siitä saa tulla sellainen olo, kuin olisi sokerikuorruttanut päänsä. Sellainen nimittäin tuli vähän tänään, kun suihkautin nykyistä hätävaraani (kuvassa) aamulla hiuksiin, plus tuoksu oli aika...öööh...ällönmakea. Ehkä se nyt muistutti, miksi se on hätävarana. Töissä minulla on käytössä ihan kelpo lakka, mutta enpä nyt muista tähän hätään, mikä se on. Ehkä Trésemme?



Olisi mahtava kuulla teidän mielipiteitänne, oletteko löytäneet hyviä lakkoja marketin hyllyltä. Ovathan ne aika paljon edullisempia kuin hiussarjojen, ja jos joskus tekee mieli vähän pihistellä tuotteiden hinnoissa, ei ihan metsään menisi!

Kiitos muuten parillekin lukijalle Feeluniq-nettikauppavinkistä. Tilasin sieltä muutama viikko sitten Redkeniä oikein urakalla. Tuotteet lähetetään Jerseyn saarelta, joten hintaa tuli tullissa vielä noin kolmasosa lisää. Maksu tapahtui tosi kätevästi netitse, ja paketti tuli jo seuraavana päivänä kotiin.

Mutta nyt vinkkejä?

Maanantain happihyppelylle - menkäähän tekin!

30 kommenttia:

  1. Aivan paras ja ,mielestäni miedon tuoksuinen on Klippoteket:in oranssi lakka. Muuta en enää käytäkään. Pesee kampaamolakat mennen tullen. Oma hiuslaatuni on ohut, mutta hiusta on hurjan tiheässä ja pituus on olkapäille. Muutama tuttavani on siirtynyt kokonaan kampaamolakoista Klippoteketiin. Näitä saa ainakin Sokkarilta, myös pieniä matkakokoja, joten ei tarvitse heti ostaa isoa pulloa, jos haluat kokeilla. Mahtuu hyviin myös käsilaukkuun.

    Jade

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämäpä oli kiinnostava tuttavuus. Tätä aioin ehdottomasti kokeilla!

      Poista
  2. Tämä oli tosi hyvä postaus. Minusta tuntuu, että en lainkaan löydä sopivaa lakkaa. Monia olen kokeillut, sekä kampaamolakkoja että muita. Minulla nyt on epätavallinen suomalainen hius (paksu, tumma ja sitä on paljon), että ehkäpä se vaikuttaa asiaan. Minun pitäisi varmaan mennä jonnekin Italian tai Turkin markettiin tutkimaan:D Ja sama homma muotovaahtojen ym. kanssa.

    T. Maija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, "Turkin markettiin", juu, sulla on kyllä kovasti tummaa upeaa hiusta! Voi, mikä ongelma... ; )

      Poista
  3. Itse käytän XZ Tyrnilakkaa , värjätyille hiuksille ja olen tykännyt. Mieto ,miellyttävä tuoksu ja riittävä pito, muttei tönkköisyyttä. Tokmannilta ostan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. XZ onkin vanha kunnon merkki, voisin kokeilla tätäkin.

      Poista
  4. Tuoksuton (vihreä) Elnett on paras! Sopii tyypilliselle suomalaiselle hiuslaadulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mulla oli tätä matkakoko, ei oikein valitettavasti tehnyt vaikutusta...

      Poista
  5. Minä olen myös aina suosinut kampaamolakkoja, ja niitä on vilahtanut vuosien saatossa kylppärin hyllyllä useita kymmeniä eri merkkisiä. Tigi, Osis+ ja ghd -merkeiltä olen löytänyt parhaimmat lakat omalle taipuvaiselle ja tuuheahkolle hiuslaadulleni. Jatkuvasti testailen kuitenkin erilaisia lakkoja ja etsin vaihtelua suosikeilleni. Marketin lakoista minun hätävaranani on toiminut hyvin Wellan vihreä lakkapullo: Natural Hold. Siitä hiukset saa pitoa ja vähän kiiltoa, mutta tukka pysyy kuitenkin liikkuvaisena. Hintakaan ei päätä huimaa, muistaakseni maksaa 2,80€. Olin aika yllättynyt kun Wellan lakkaa ensimmäisen kerran kokeilin, sillä olen tosiaankin aina luottanut vain kampaamolakkoihin enkä kelpuuttanut muita. Tuo Wellan lakka kyllä kelpaa ja toimii hätävarana aina silloin tällöin - ja välillä ihan säännöllisessäkin käytössä, kun budjetti on ylittynyt ;) Pito on siis 2, eli käytän arkena kevyitä lakkoja, koska pidän usein pitkiä hiuksiani kiinni.

    MS / Beauty Highlights

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onkohan mulle liiankin kevyt? Mutta sitä saa varmaan pikkuisen tujumpanakin. No ei huimaa hinta tosiaankaan!

      Poista
  6. Voi lakan ostaminen on yksi vaikeimpia juttuja. Mä messuilta viimeksi yritin ostaa ja kyselin myyjiltä, että tuleeko tästä sellainen "tönkkö" letti, joo ei tule sanoi myyjä ja taas oli sellainen tönkkö tukka... Kääks... se on niin vaikeaa aina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei... Täydellisen lakan etsiminen (marketista) taitaa olla mahdoton homma, jos kampaamolakankin etsiminen on...

      Poista
  7. Olethan huomannut, että feelunique palauttaa tullimaksun :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tosiaan, hyvä minä... Kiitos tästä, heti tutkin asian ja laitan asian eteenpäin.

      Poista
  8. Mullakin on töissä hätävarana tuo elnetin vihreä lakka, toimii ihan jees. Itse tosin tykkään aika tiukasta tönköstä lakasta, joten se on melkein tigin tai osiksen tuotteet, joita mulla löytyy kaapista. Minä myös haluaisin kuulla märkälakoista, mikä toimii, siis markettitavara! Vielä en ole löytnyt tkuin niitä märkiä, lakka on jäänyt puuttumaan ;/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, märkä jää, lakka puuttuu! Noista ei ole mitään kokemuksia... Mä kokeilin joskus vahaa, ja se oli kamalaa,,olin kuin mikäkin liimaletti...

      Poista
  9. Lakkoihin en osaa oikeastaan sanoa, sillä itse käytän melko vähän lakkaa ja sama pullo on kaapissa parikin vuotta. Tigin Masterpiece on lempparini. Tuon XZ:n Tyrnilakan ostin minipullona kerran reissussa ja minusta se toimii myös hyvin, ei ainakaan ole liian tönkkö. Tosin minua ei tönkköisyys muutenkaan haittaa, koska pääasiassa käytän lakkaa nutturoihin/jonkinlaisiin kiinnilaitettuihin kampauksiin ja tällöin suihkutan kampauksen kunnon kypäräksi :D Minä muuten suosittelisin tilaamaan ennemmin Redkenit Lookfantasticista kuin Feeluniquesta, sillä ensin mainitusta ei tule alveja (toki Feelunique ne palauttaa, mutta oma pieni vaivansa siinäkin on), toimitus on myös ilmainen (kuten Feeluniquessakin) ja hinnat ovat aika samoja, usein alekoodeilla halvempiakin. Ja Jerseyn saaret kyllä kuuluvat tullialueeseen eli kyse on alvista, ei tuontitullista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä kommentista, onhan siinä vaivansa, kun lähtee alveja perimään. Tedkenit ovat kyllä suosikkejani olleet vuosia, mutta korkea hinta pistää nikottelemaan...

      Poista
  10. Minun suosikkini markettilakoista on lähes tuoksuton Erisan Elastic Hold. Toimii hyvin ohuehkossa tukassani =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoksuton on hyvä vaihtoehto. Tuo kuvan punaisen pullon lakka haisee sokerille, ihan karsee haju.

      Poista
  11. Klippotekin lakoista olen pitä'nyt, vaan kun vuosia olen jo Feelunquelta tilannut yli puolet kosmetiikastani niin tilaan sieltä monesti lakatkin. Myös 4 reasons on makuuni hyvä, lakassa rakastuin kampaamopuolen lakkaan (musta pullo, saa myös esmes Sokokselta).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Klippotekille taas ääni, tätä pitää kyllä kokeilla. 4 Reasons onkin mulle outo. Simim lakat ovat hyviä.

      Poista
  12. Mulla on Erisanin lakka, joka on tuoksuton. Sopii mun liukkaalle hiuslaadulle. Jaan inhosi Elnettin haisua kohtaan. Tulee ihan lapsuus ja tietyt naiset kuohkeine kampauksineen mieleen. Ei inho ole näitä naisia kohtaan (mukaanlukien oma mummoni :) vaan juuri se kaikenpeittävä henkeenottava haju.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, sen haju on tosiaan aika kamala, ja tulee mieleen sellaiset kuuskytluvun hiusmallit!

      Poista
  13. Klippotek ja XZ tyrni myös minun suosikkejani!

    VastaaPoista
  14. Tuoksuttomia lakkoja kiitos! Olen allergisoitunut kaikille synteettisille tuoksuille homekoulussa. Olen joutunut vaihtamaan kaiken kosmetiikan tuoksuttomaan. Myöskään hajuvesiä en voi enää koskaan käyttää. Olkaa kilttejä ja ottakaa huomioon hajuallergikot!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kurja juttu! Sitä ei tule aina muistaneeksi, että kaikki eivät voi olla tuoksujen lähellä. Tämä oli hyvä muistutus siitä.

      Poista
  15. Suosittelen KC Professionalin "Very Sensitive & Strong Hairspray" -lakkaa. Valkoisella korkilla varustettu pullo on vahva ja mustalla supervahva. Molemmat ovat hajustamattomia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok, tämäpä jännä tuttavuus. Pitääköhän mennä isompiin marketteihin tätä varten? Seuraavan kerran, kun menen Jumboon, Selloon tai Kaareen, pitääpä tutkia isojen markettien tarjonnat muistilapun kera!

      Poista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.