20.10.2014

Saappaiden elinikä pitemmäksi

Olen ahkera kenkien hoitaja, mutta jostain syystä kunnon tuet ovat jääneet kenkäpuolella ihan huomiotta. Vaan nytpä olen siinäkin valveutunut! Tutustuin SHE:n keikallani Wolyn "automatic boot former"-tukiin, eli suomeksi varsitukiin. Ne lupaavat levittää saappaan koko vartta ergonomisesti. Varteen ei jää poimuja eikä ryppyjä, ja ne säilyttävät alkuperäisen muotonsa.

Sain tukia mukaani kahdet, ja laitoin ne heti kaksiin eniten apua kaipaaviin saappaisiin. Varsituki näyttääkin kunnioitusta herättävältä. Innostuin heti hoitamaan saappaita, ja ne olivatkin helppo lankata ja kiillottaa. Primebootsit oikenivat kerralla, vanhoihin Mazzinin saappaisiin jäi vähän poimuja, mutta sain ne hoidettua oikein komeiksi.


Tämännäköisestä vekottimesta on kyse.





Näitä pitää ehdottomasti keräillä lisää ja laittaa lempisaappaisiin. Haluan, että lempparini säilyvät hyvässä kunnossa vuosikaudet!
Ovatko sinulle tutut?
Mukavaa maanantaita! Huomenna alkaa... Downton Abbey!!!!!

18 kommenttia:

  1. No hei, vaikuttaa tosi kätevältä! Ovatko nuo kuinka kalliita?
    Minä säilytän saappaita aina laatikoissa, "vaakatasossa", mutta olishan ne kiva nostaa pystyasentoon ja varmaan pysyisivät parempina noiden saapastukien kanssa jokatapauksessa. Tosin myös hoidan, suojaan ja plankkaan kenkiä aika ahkerasti, mutta kyllähän ne silti käytössä kuluvat.

    No pitäisköhän itsekin alkaa katsoa tuota DA:ta? En ole sitä juurikaan seurannut satunnaisia katselukertoja lukuunottamatta. Pääseekö hyvin mukaan, vai pitäiskö katsoa ihan sarjan alusta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pari maksaa 25€. Oi, mä en jaksaisi kaivaa saappaita laatikosta, mut niiden "vuoraaminen" on aika työlästä...

      Suosittelen katsomaan alusta! Nyt taitaa alkaa peräti viides tuotantokausi, kaikenlaista on ehtinyt tapahtua...

      Poista
  2. Näyttävätpä tosi käteviltä! Mulla ei ole kunnon saapastukia ja jos säilytän pitkävartisia saappaita pysytyssä, tungen varren sisään käärityn sanomalehtirullan. Eihän lehtirulla vastaa samaa kuin kunnon tuki, mutta on ollut tyhjää parempi vaihtoehto ja varret pysyvät edes joten kuten suorina. Näihin täytyy ehdottomasti käydä tutustumassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin olen tehnyt, ja kuisti on välillä paperitolloja täynnä... Lisäksi lehdet ovat vähän painavia. Nämä ovat kyllä paljon helpommat.

      Poista
  3. Tällaiset on hankittava ensitilassa. Lisäävät takuulla kenkien käyttöikää. Muuten on tullut kenkiä huolella hoidettua, mutta tästä olen laistanut. Kesäksi olen talvisaappaat pakannut laatikkoon, kengät täynnä sanomalehteä. Edellisessä asunnossa, talviaikaan, oli saappaita eteisen naulakossa henkareissa roikkumassa. Nyt ei enää tilaa sellaiseen.
    - Vuokko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen! Kyllä kunnon huoltamine parantaa käyttöikää, samaa mieltä!!

      Poista
  4. Jes, mikä vinkki! Kiitos :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! : ) Hyvä vinkki olivat itsellenikin!

      Poista
  5. Olen laittanut varsiin sanomalehtiä pötköksi käärittynä :) hyvin on toiminut. Olenkin jo odottanut Downton Abbey - sarjaa ❤️ Yleensä talletan sen ja katselen sen nautiskellen kaikessa rauhassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi joo, se on ihana!! Voi olla, että mäkin menen jo nukkumaan aikaisemmin, joten se saa olla tallennettuna vaikkapa perjantaihin.

      Poista
  6. Minä olen käyttänyt noita varmaan viisitoista vuotta. Kuten ehkä melkein vanhimpia käytössäni olevia saappaitanikin... I rest my case :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut sitten kiva tietää, että toimivat!

      Poista
  7. Olen kaupassa nähnyt samanlaisia. Minulla on semmoisia muovisia rullia käytössä, tukevampi kartonkikin ajaa saman asian. Mutta siis idea on taipuvassa materiaalissa joka rullataan varren sisään ja se siitä sitten saappaan mittojen mukaan leviää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, kaikkea sitä insinöörit keksivät. Mulla on ne puhallettavat tuet, ihan kivat, mutta ilma meinaa karata...

      Poista
  8. Tuollaisiin en olekaan törmännyt, kiitos vinkistä. Itselläni on ollut käytössä vain sellaiset kevyet tuet, vähän tähän tyyliin: http://www.clasohlson.com/fi/S%C3%A4ilytyslaatikko-saappaille/34-1298

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kätevät!!! Harmi, kun tuollaisille ei oikein ole tilaa. Tai sitten sitä voi järjestää.

      Poista
  9. Mulla on vastaavia, ovat kyllä ihan huippuja! Hätätilassa rullalle kääritty aikakauslehtikin käy. Pääasia, etteivät saappaiden varret loju eteisen kuralammikoissa... :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jos ei saappaita hoida, niin aika nopsaan ne repsahtavat.

      Poista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.