2.8.2015

Ihana, kamala culottes



Muoti kiertää, sehän on todettu jo monta kertaa. Lehdissä ja blogeissa on jo hyvän aikaa nähty culottes-housuja, jotka rakkaalla kasarilla ja ysärillä tunnettiin nimellä housuhame.

Olen trendeille hitaasti lämpenevää sorttia, ja tätäkin piti lämmitellä se kakskyt vuotta, en nimittäin ole koskaan ikinä omistanut culotteseja. Silloin aikoinaan niiden nimi oli housuhame. Ihan hyvä suomennos, mutta jostain syystä ei kovin kaunis. Mutta miksi minulla kyseistä vaatekappaletta ei ole ollut on se, että en vieläkään tiedä, ovatko ne kauniit vai ei. Mutta jokin niissä viehättää! Taidan olla niin altistunut kuville ja postauksille niistä, että annan periksi...



Omani ovat DAY Birger & Mikkelsenin alesta (-50 %, tadaa!), pituudeltaan polven alle, ei siis ihan puoleen sääreen asti. Pituus pukee mielestäni lyhyttä paremmin. Yhdestä asiasta olen ehdoton, culottesien kanssa tarvitsen korot. Piste. Kun ei omista niitä metrijalkoja, niin pitää yrittää luoda edes illuusio niistä. Siispä jalkaan ihanat Ashin sandaalit, joista en ole vielä saanut tarpeekseni. Näin ne aikanaan Malenalla, ja olin myyty.

Syksyllä ja talvella aion yhdistää culottesien kanssa saappaat, koroilla tietenkin.

Yläosaksi suosin nän kesällä valkoista paitista, joka on ykkösvaatekappaleeni kaikkina vuodenaikoina. Viileimmillä simppeli, lyhyt neule on kiva. Vyön jätin nyt kuvista pois, se antaa tiettyä rentoutta. Toimistokäyttöön kaunis kapea vyö sopii hyvin.





 culottes DAY Birger & Mikkelsen (similar here, here, here)
shirt Kapp Ahl (similar here)
sandals Ash (inspiration here)
bag Clhoé / watch Michael Kors


Lämpenetkö sinä culotteseille, vai saitko tarpeeksesi jo edellisellä kierroksella?


Mukavaa sunnuntaita!


Seuraa blogiani Bloglovinissa, Blogit.fi:ssä, Facebookissa ja Instagramissa


*linkit mainoksia

16 kommenttia:

  1. Minulla on asiaan hiukan samanlainen suhtautuminen kuin sinullakin. Eihän tuo housuhame (käytän minulle tutumpaa nimeä) niin kaunis vaate ole, mutta ei rumakaan. Kun sen taitavasti asustaa ja yhdistelee, niin ihan kivan asunhan siitä saa (kuten kuvassa sinulla). Itselläni oli silloin aikoinaan mm. punainen housuhame, jossa lahkeet olivat sen verran leveät, että kokonaisuus oli kovin hamemainen ja A-linjainen. Ja niin oltiin muodikkaita! ;)

    t. Eveliina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäpä sen sanoit, miten sen asustaa ja yhdistelee! Mulla on jo mietittynä kovasti vaihtoehtoja, ja olen aidosti innostunut, koska tää on tosiaan mulle ihan uusi juttu. Oijoi, mä voin kuvitella, miten tyylikäs olit! Punainen olis muuten aika sähäkkä!

      Poista
  2. Hei
    Ihan kaunis asu, mutta minulle tulee ennemminkin mieleen housuhame! Olen ymmärtänyt, että culottet loppuvat pohkeen kapeaan kohtaa, vai?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, piti ihan tarkistaa tää asia, en ole koskaan kuullut pituudesta mitään. Tulipahan tämänkin vaatekappaleen historia nyt selväksi! ; ) Wikipediassa oli ko. housujen historiaa, alun perin ne olivat keskiaikaiset, polven alle päättyvät housut, joilla ei ollut mitään tekemistä naistenvaatteiden kanssa. Myöhemmin culottes tuli tarkoittamaan mitä tahansa vaatetta, joka on housut, mutta laskeutuu kuin hame.

      Asos nettikauppa tarjoaa culotte-housua shortsina ja midinä. Eli pituus näyttää vaihtelevan, mutta ulkonäkö vaatekappaleella on hamemainen.
      http://www.asos.com/Women/Shorts/Culottes/Cat/pgecategory.aspx?cid=18419&r=2




      The women's fashion industry commonly takes words that have historically been used to describe men's garments and uses them to describe an entirely different garment, often creating confusion among historians and history students and readers. For example, currently, the term "culottes" in French is now used to describe women's panties, an article of clothing that has little or no relation to the historic culottes.

      Poista
  3. Nää culottesit on mun mielestä ihan äärimmäisen pop, arvaapa mitä multa löytyi tänään päältä? ;) Mustat, pidemmät pöksyt, ja harmaa teeppari. Harmittaa, että asu jäi kuvaamatta, mutta ehkä sitä vielä ehtii. Mulla oli tosin jalassa ihan Consut, mutta korkoihin mäkin näitä meinaan myöhemmin yhdistää! <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kuulostaa niin hyvältä! Nää mun on aika formaalit, mutta ehkä joskus, jos into vielä säilyy, voisi hankkia sellaiset laskeutuvat, ohuet ja vähän pidemmät. Odotan asukuvia sinulta inspiraatioksi!!

      Poista
  4. Siis wau, mikä asu! Sä osaat kyllä niin täysin tuon yhdistelemisen jalon taidon (tosin mä epäilen, että vaikka sulla olisi jätesäkki päällä, niin näyttäisit tosi hyvältä ja trendikkäältä) :)
    Mutta mulle itselleni riitti se aikaisempi kierros; kaapista löytyi mm. valkoinen housuhame. Ja kiitos, ei koskaan enää palaa mun vaatekaappiini :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos, mut ehkä nyt ei kuitenkaan ;) juu monen trendin kanssa on niin, että kun sen on kerran kokenut, se riittää! Ymmärrän hyvin!

      Poista
  5. Olen vahan kahden vaiheilla näiden kanssa. Ne on ns. ihan kivat, en tiedä onko ne riittävän kivat sinne omaan vaatekaappiin saakka, mutta näyttävät muilla kivoilta. Saa nähdä, ehkä innostun vielä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut sä voit makustella se kakskyt vuotta tätä trendiä, kuten itsekin tein, ei kiire...;)

      Poista
  6. On kyllä ihanannäköiset, koko kokonaisuus upea sinulla!
    Minä kun olen lyhyt tappi - itselleni en voisi kuvitella kuitenkaan.

    VastaaPoista
  7. Housuhameen aikakausi tuli elettyä...ilman kyseisiä pöksyjä. Ajatus moisista hirvittää vieläkin. Sinulle mallaavat hyvinkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä uskon, että se aiheuttaa joko ihastuksen tai vihastuksen värinöitä!

      Poista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.