27.10.2015

Asu viime viikolta ja sananen blogista



Viime viikolla vaihdoin töiden jälkeen vähän parempaa ylle, ja suuntasin erääseen blogijuttuun. Kuvat on otettu sen jälkeen. Blogi on ollut viime aikoina kovasti ajatuksissa. Ensi helmikuussa tulee jo viisi vuotta täyteen, enkä olisi silloin arvannut vielä tätä kirjoittavani. Blogimaailma oli niin erilainen, asutkin kuvattiin ilman päätä ja tietty kotikutoisuus oli suosituimmissakin blogeissa mukana. Vuosien myötä oma blogi on löytänyt uomansa, ja panostan tähän sen verran kuin päivätöiltäni jaksan ja pystyn. Kotityöt ovat jo ajat sitten jääneet kakkoseksi! Olen iloinen, että minulla tuntuu olevan uskollinen lukijakunta, eikä aikuinen, muodista kirjoittava ja itseään kuvaava nainen ole enää ihan friikki otus. Ehkä vähän kuitenkin...; )

Vaan vähän on blogin nimi mietityttänyt. Aloittaessani niin varmasti halusin sen forty nimeen ehdottomasti mukaan, mutta nyt on vähän harmittanut. Parin vuoden kuluttua aika ajaa nimen ohi, mitä teen? Pitäisikö nimi muuttaa, lyhentää vai mitä. Tuntuu, että FFS:n aika alkaa tavallaan olla ohi, mutta minusta elämä se on edelleen fab, vaikka vuosia tulee lisää. (Veera teki mielestäni onnistuneen nimenmuutoksen.) Ajatuksissa rullaa koko ajan jonkinlainen uusi alku, vanhat tekstit tietenkin mukana seuraten. Vitsillä heitin, että niinkö kauan kirjoitan, että olen Sassy  Seventy Something!

Mietin myös, olenko ihan pöhkö, kun olen niin itsepintaisesti edelleen pysytellyt itsenäisenä, vaikka edessä olisi ollut hienoja tilaisuuksia ja uusia juttuja. Independent blogger by choice. Ehkä jotenkin pelkään, että hommasta menee hauskuus, jos kirjoitan sopimuksen, vaikka se olisi kuinka mahtava uusi juttu. Kun olin Evitassa, olin pikkuisen stressaantunut siitä, että olin siellä. Tuntui, että pitäisi olla jotenkin parempi, vaikka en osaa olla muuta kuin olen, enkä tehdä tätä muulla tavoin kuin itselleni uskollisella tavalla.

Olen muutaman kerran mielessäni kirjoittanut myös jäähyväispostauksen. Kiitän kovasti kaikkia ja tiettyjä henkilöitä ja niin päin pois. "Aika on mennyt kuin siivillä, mutta nyt on aika uusiin haasteisiin ilman blogia, jaadajaadajaada." Mutta. Ajatuskin elämästä ilman blogia tuntuu jotenkin oudolta. Ainakin tällä hetkellä. (Meillä kotona olisi siistimpää.) Tästä on tullut niin jokapäiväinen leipä, ja onhan se ajatuksissa aika paljon. Ekaksi aamulla tsekkaan kommentit, kävijämäärät ja sähköpostit, ja kun tulen kotiin töistä, sama homma uudestaan. Illasta menee pari tuntia koneella postauksia tehden, sähköposteihin vastaillen tai kommentteihin vastaillen. Viikonloppuna on menee joskus neljä-viisi tuntia tuntia per päivä.

Odotan innolla torstaita, jolloin saan tavata teitä lukijoitani Balmuirin illassa (vielä on kymmenen paikkaa, jos kiinnostaa). Sain ihottumaa kaulaan mistä lie (epäilen appelsiinia ja kiiviä), leuassa on kamala näppy ja hiusten latvat ovat rutikuivat, mutta ehkä teistä on kuitenkin kiva tavata minut ja vaihtaa muutama sananen! Enkä ole ainakaan vielä sairastunut... Oli hirmuinen kynnys sopia uusi aika, sillä pessimisti minussa supatti kaikenlaista... En tunne olevani mitenkään kauneimmillani (hehe, tosiaankaan!), eikä äänikään ole ihan soivimmillaan, mutta hirveän innoissani olen! Ja Balmuir nyt on Balmuir, sen takia kannattaa tulla kauempaakin.

Tämä postaus on omakseni epätavallisen sentimentaalinen vuodatus, mutta menköön nyt. Varsinaista tajunnanvirtaa. En sentään täällä vollota, mutta haluan vain sanoa kiitos, kiitos, kiitos, kun käytte täällä!







leather dress IKKS / shirt Zara
boots from Yoox / bag Mulberry small Alice


Tällaisia ajatuksia mielessä tänään. Vähän jänskättää, mutta niin yleensä monesti.

Mukavaa iltaa!

58 kommenttia:

  1. Näin työpäivän (ja tunnin lenkin) jälkeen ei tahdo löytyä sanoja, mutta pidän blogistasi juuri tällaisena. No, jos toivoa saa, niin reseptejä toivoisin lisää ja nyt, kun sieltä Tallinnasta jäi käteen viininpunainen/burgundi Guessin käsilaukku, niin asukuvat laukkusi kanssa kiinnostaa entistä enempi!
    Toivottavasti jaksat jatkaa vielä kauan bloggailua! Kyllä sitä itsekin omien juttujen kans välillä miettii, että paljonko sitä jäisi vapaa-aikaa jos lopettaisi nämä yhdistystoiminnat yms, mutta sitten aina totean, että ne tuo silti niin paljon väriä ja iloa elämään, että ilmankaan en taida osata olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Sä olet jaksanut kommentoida usein ja aina niin kivasti, että tulee hyvä mieli!

      Apua, reseptejä en uskalla luvata, mä en osaa niitä kehitellä, mutta ehkäpä joskus jotain voi tullakin. Onnea uudelle viininpunaiselle laukulle, taatusti tulee asukuvia sen kanssa! Kyllä minusta on tärkeää, että työn ohella on joku oma ja tärkeä juttu, kuten sulla vaikka yhdistystoiminta, mulla blogi!

      Poista
  2. Hyvää pohdintaa! Ei musta blogin nimen kanssa naimisissa olla, eli senkin tulisi musta enemmänkin kuvastaa kirjoittajansa kulloistakin fiilistä. Vaihda ihmeessä, jos siltä tuntuu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä pointti! Mä mietin asiaa niin, että pää sauhuaa!

      Poista
  3. Ihanaa että sinä ja blogisi olette olemassa! Mukavaa viikon jatkoa ja hienoa Balmuir-iltaa! Harmi etten ehdi torstaina mukaan. T. Aija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi tosiaan, olisi ollut kiva tavata! No ehkä tulee vielä tilaisuuksia!

      Poista
  4. Minulla on monesti ulkopuolinen olo täällä blogimaailmassa, koska minulla ei ole omaa blogia. Kommentoin tosi harvoin juurikin tuon asian takia. Sinun blogiasi olen lukenut varmaankin sen viisi vuotta ja tämä on lemppari, jonne
    tulen aina ekana. Tämä on aika monipuolinen: muotia, kulttuuria, ruokaa jne. Säilyn lukijana jatkossakin oli nimi
    mikä tahansa ja yritän kommentoidakin välillä.
    t.-A

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi älä suotta tunne noin! Mullakin joskus on, koska monet (nuoret) ovat niin ammattimaisia, reissaavat, syövät ulkona paljon jne, mulla on vain tällainen tavallinen elämä! Kommenttisi oli aivan ihana, kiitos ihan hurjasti kannustuksesta!

      Poista
  5. Arvaapa olenko pohtinut ihan samaa - en sinun blogisi vaan oman blogini suhteen. Siis nimenvaihtoa. Inhoan liian pitkää blogini nimeä enkä tykkää vaaleanpunaisesta niin paljon kuin blogin nimi antaa ymmärtää :) Tietäisin jo uuden nimenkin mutta tosi vaikeaa tuota on muuttaakaan kun on monta vuotta käyttänyt samaa nimeä. Ja löytääkö ihmiset enää blogin jos sen nimi muuttuu? No, jos joskus muutetaan erilaiseen kotiin ja silloinkin vielä bloggaan (tuskin) niin sitten nimi anyway vaihtuu ;)

    Sun blogin nimestä olen kyllä aina pitänyt tosi paljon! Mutta kuten sanottu, ymmärrän täysin muutoksen kaipuun. Itse olen muutellut blogin banneriakin nyt lähes joka viikko kun sekään ei miellytä enää silmää :D

    Mukavaa Balmuir-iltaa! Osannet kuvitella kuinka mua harmittaa etten ole mukana :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin kun blogin perusti, ei osannut ajatella kovin pitkälle, eikä tullut edes ajatelleeksi nimiasiaa tarkemmin. Samoja minäkin mietin, löytäisivätkö lukijat sinne, jos osoite ja nimi muuttuisi.

      Kyllä mäkin blogini nimestä pidän, mutta jotenkin nyt vaan haluaisi jotain totaaliuutta.

      Mä kyllä tykkään sun blogin nimestä ja kaikesta siinä, eikö ole hassua, että sitä on omaansa välillä tyytymätön.

      No joo, varmasti harmittaa...:(

      Poista
  6. No miten olisi muuttaa nimi vain "Fab - something":ksi? Blond Boulevardin Veera mietti nimenmuutostaan varmaankin vuoden - eli helppoa se ei ole. Itse olen pysytellyt nimihirvoksessani "Go 4 it vol. 2", koska sillä on itselleni niin suuri merkitys. Helpompi nimi olis tietty helpompi... :D

    Ja älä nyt vaan mietikään mitään lopettamishommia!! Vasta tässä olen tottunut siihen, että täällä muoti- ja lifestyleblogosfäärissä on muitakin plus-ikäisiä itseni lisäksi!

    Kai nähdään viikonloppuna?? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, en mä mieti lopettamista, en vielä tässä vaiheessa. Nyt on ollut tosi kiva syksy ja kivoja juttuja tulossa. Onneks meitä plusikäisiä on enemmän ja enemmän!!

      En osaa vielä sanoa, olen kyllä ilmoittautunut iltaan.

      Poista
  7. Turhaan jännität torstain Balmuir-iltaaa. Siitä tulee aivan loistava! iIhana päästä mukaan sinne.
    Blogisi uskollisena lukijana(minähän en koskaan moisia blogeja luee, saati ymmärrä, sanoi tämä itselleen joitakin vuosia sitten)on joutunut pyörtämään puheensa! Mahtavia postauksia muodista ja muustakin.Toki blogin nimen voi muuttaa, sisnähän olet silti sinä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ei pitäisi koskaan sanoa ei koskaan, se on täälläkin koettu muutamaan otteeseen! Voi kiva, kun tulet Balmuir-iltaan! Yritän jutella kaikkien kanssa, musta on niin upeaa, kun se ilta järjestyi ja sinne tulee porukkaakin!!!

      Poista
  8. Blogisi on aivan huippu, ei nimi blogoa pahenna ja niin edspöin, mutta jos nimi harmittaa, niin voihan sen vaihtaa, kyllä me lukijat seurataan mukana (tai ainakin minä...). Voih, tuo Balmuir ilta olisi niin ihana ja niin mahdoton nyt toteuttaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kannustuksesta!! Harmi, kun et pääse mukaan, toivottavasti tulee muita tilaisuuksia!

      Poista
  9. Isot peukut sille, että olet pysytellyt itsenäisenä bloggaajana ja teet todellakin itsesi näköistä kivaa monipuolista blogia. Nimihän ei koskaan naista ja/tai blogia pahenna : ) Nykyinen blogisi nimi on huitsin osuva, mutta uuttahan voi aina toki pistää hautumaan jos siltä tuntuu. Ja vitsit, että nauratti tuo Mintun "plus-ikäiset" - siis mitkä ihmeen plus-ikäiset...: )

    Mari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minttu varmaan tarkoitti 40+-50+-ikäisiä?

      Mä jotenkin haluan pitää langat omissa käsissä, ja vaikka olen ollut kiinnostunut, niin sitten kuitenkin olen jänistänyt. Minusta on hienoa, että blogistani ollaan oltu kiinnostuneita, mutta itsenäisenä sitä on vapaa jotenkin henkisestikin. Ääh, vaikea selittää. Mä olen niin velvollisuudentuntoinen, että ottaisin varmaan stressiä siitä, että postauksia pitäisi tulla usein ja niiden pitäisi olla ihan vimpan päälle. Tää on kuitenkin harrastus, eikä päätyö, josta olen ihan eri tavalla vastuussa.

      Mäkin periaatteessa tykkään FFS-nimestä, mut onkohan tää orastavaa viidenkympin kriisiä...; )

      Poista
  10. Olen silloin tällöin vaan kurkistanut tänne. Blogisi on jämähtänyt paikoilleen, oletko lainkaan samaa mieltä?
    Aiemmin kommenttejakin oli enempi, nyt selkeästi paljon vähemmän. Itse en jaksaisi ylläpitää minkäänlaista blogia, aivan kauhea aikasyöppö, en ehtisi, en millään : ))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikasyöppöhän tämä on, joten on hyvä, että tiedostat oman aikasi rajat. Sinulla on varmaan ehdotuksia miten mennä eteenpäin? Ihan omalla nimelläsi?

      Poista
    2. Minä olen sikäli samaa mieltä ed anonyymin kanssa asiasta, että tämä ennen niin mielenkiintoinen blogi on valitettavasti muuttunut eri liikkeiden esittelyksi ja vaatemallistojen mainokseksi. Tykkään niistä, mutta liika on liikaa. Kun taaksepäin katselee niin yhdessävaiheessa lähes joka toinen postaus oli dotsia ja happya ja vääksyä ja mitä kaikkea!
      Ymmärrän, jos ei omaa elämää halua liikaa paljastaa kaikelle kansalle, niin silloin kai sisältö menee sitten tämmöiseksi, ennen sinulla kyllä oli enemmän sitä tavallista eloa ja arkipäiviä.

      Poista
    3. Moi Petra, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta uskallan olla eri mieltä. Vitsi, kun nyt osaisin tuoda mielipiteeni selvästi esille...

      Kyllä tavallista eloa on edelleen, mutta siitä on vaikea välillä repiä juttua, kun oikeastaan vain käy töissä ja on kotona. Kun en ekana blogivuonna ollut vielä kaupallinen, sain haukkuja siitä, että olen ostovimmainen ja pinnallinen ja mitä lie. Ei voi miellyttää kaikkia! Käyn äärimmäisen harvoin esim. presseissä, kosmetiikka ei kiinnosta sillä tavoin kuin muoti. En näytä kotini sisustusta, en osaa kummoisesti kokata, en paljon leivo enkä ole fittnessissäkään mukana. Enkä ole kosmetiikan suurtestaajakaan, kaukana siitä. En näytä läheisiäni blogissa, enkä avaudu milloin mistäkin. Ei vain ole mua. Jäljelle jää siis muoti.

      Mutta. Mietis, miten onnellinen olen, kun saan vuorovaikutusta just esim. putiikinpitäjien kanssa. Se on just sellaista kontaktia, jota kaipaan välillä hyvinkin intensiivisen päivätyöni vastapainoksi. Saan jutella vaatteista ja muodista, olla visuaalisessa ympäristössä. Ja mitä vikaa on niistä laittaa juttua? Eikö se ole ihan hyvä, että tuen kivijalkaliikkeitä? Eräskin liike myi postaukseni perusteella kolkyt mekkoa - se on tavaratalomyyntiä vastaava määrä. Ja just ust se, että mä saan vähän blingiä ja säihkettä usein varsin rankan ja arkisen työn vastapainoksi on mulle itselleni tosi tärkeää. Joo ja rakastan Dotsia ja ZD:ia ja muita ihania liikkeitä, joiden kanssa teen yhteistyötä. Ja upeita yrittäjiä nimen takana! Ja olen tosi otettu, että saan olla yhteistyössä heidän kanssaan.

      Sitten vielä: miksi blogista ei saisi hyötyä kaupallisesti? Muusikot eivät soita ilmaiseksi, hääsuunnittelija ei suunnittele ilmaiseksi eikä taiteilija maalaa ilmaiseksi, vaikka osaavat. En ymmärrä sitä, miksi osaamistaan ei saisi hyödyntää, jos pystyy. Suomeen on syntynyt bloggaajien ammattikunta, nuoret naiset ovat luoneet sen. Siis nuoret. Ja naiset. Eivät miehet. Se on minusta tosi hienoa.

      Blogini on kaupallinen, mutta verrattuna portaalien (Indiedays, Bellablogit, mediatalot jne) blogeihin mulle ei makseta kuukausipalkkaa siitä. Ja minusta on upeaa, että me aikuiset; esim. mä, BW, Anne Malia (jolla on oma liikekin monesti postausten aiheena), 40+ yhteisön blogit ja monet muut ollaan huomattu kaupallisessa maailmassa.

      En tiedä, osasinko kirjoittaa ymmärrettävästi pointtini. Tietty, jos et tykkää nykyisestä linjastani, olen vilpittömästi todella pahoillani. Bloggaajan on kuitenkin vedettävä omaa linjaa, tai hommasta menee into. Kuten sanottu, en valitettavasti voi kaikkia miellyttää...

      Oikein hyvää sunnuntaita ja marraskuun ekaa sulle!

      Poista
    4. Kiitos, ymmärsin pointin, todella :). Ja pakko mun korostaa, että mua ei henkikohtaisesti ärsytä se, että hyödyt blogista taloudellisesti ja materiaalisesti! En ole siis laisinkaan kade, monesti nimittäin kommenttiboksissa näkee kritisoitavan juurikin näitä ilmaistuotteita, mun mielestä ne itseasiassa jopa jollainlailla k u u l u u bloggarielämään :).

      Mainitsemistasi bloggareista sinun lisäksesi luen Annen blogia, ja kieltämättä siinäkin olen harmitellut sokospainotteisuutta. Oikein pohdin taannoin tätä miksi nämä liike-esittelyt harmittaa, tulin siihen tulokseen, että tietyt liikkeet eivät kuulu lemppareihini ja kun niitä usein on siinä muuten niin mukavassa blogissa, se syö naista -- miten paljon, riippuu senhetkisestä pms-tilanteesta 😂
      Eli summasummarum -- jatkatte samaan malliin, lukija hyppiköön pois ja muuanne silloin kun ei kiinnosta :)

      Poista
  11. Kiitos etta jaksat kirjoittaa, blogisi on talla hetkella ainoa jota seuraan saannollisesti. Vaihda rohkeasti nimea jos silta tuntuu ja pysy tyylillesi uskollisena. Ihanaa Balmuir-iltaa! Harmi etten paase mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, että jaksat olla mukana! Kuten tuossa yllä jo kirjoitin, blogi kuvastaa elämää, ja se nyt on tällaista aika tasaista. Ja se on mun elämä, joten siitä ne jutut otan - ei juurikaan rientoja, ei matkoja, ei mitään ihmeellistä, vain se, että tykkään vaatteista... ; )

      Poista
  12. Fab Fifty Something :) Harmi, että olen menossa torstaina teatteriin, olisi ollut kiva tavata ja kuulla lauluasi. Mukavaa iltaa :).

    VastaaPoista
  13. Älä lopeta, mutta vaihda vaan nimi, jos siltä tuntuu. Mäkin olen kirjoittanut blogia jo "miljoona" vuotta, mutta lopettanut ja jonkun ajan kuluttua aloittanut uudelleen. 2007 aloitin Eronneen naisen päiväkirjalla. Silloin se löydettiin johonkin naistenlehteen, en muista mikä se lehti oli. Samaan aikaan oli kuviin keskittynyt Kuvablogisti, kohta aloin kirjoittaa "sanoja peräkkäin" Tuulen kertomaa ja nyt olen taas aloittanut tuon Naisellisia yksinpuheluita. Mutta! Siis nuo aiemmat blogit olen lopettanut ja voin muuten kertoa, että harmittaa. Olisinpa edes ottanut tekstit talteen :(.
    Siis summa summarum; älä ainakaan laita blogia jäihin tai lopeta, vaihda vain nimi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vautsi, sähän olet ollut aikaisin liikkeellä, jo 2007! Sulla on niin upeat kuvat, että kyllähän niitä pitää julkiseksi laittaa! Harmi tosiaan, että tekstit menivät vanhojen blogien myötä, mutta elämä kirjoittaa uusia!

      En mä ole lopettamassa, ei vielä malta!

      Poista
    2. Joo, jo kauan aikaa sitten oon ollut mukana blogistanissa :). Nyt oon hurahtanut videoimiseen, mutta ah, kun siihen saa menemään kaueasti aikaa ja sitähän nykyihmisellä ei näytä olevan :(...
      Jestas sentäs, itse asiassa olen aloittanut Eronneen naisen päiväkirjan jo syksyllä 2006. Ajatella, miten kauan sitten! Google vielä löytää mutta ei näytä tietenkään enää mitään...

      Mutta siis piti myös sanomani, että ihania nämä sun asukuvat ja tykkään tosi paljon tyylistäsi! Samoin kuin tavastasi kirjoittaa. Peukkuja paljon :)!

      Poista
  14. Kiitos Marjukka mukavasta aikuisen naisen blogistasi! Seuraan sitä säännöllisesti, mutta harvemmin kommentoin. Pidän pukeutumistyylistäsi ja saanut paljon siitä vinkkejä omaani. Mukavaa syksyn &alkavan talven jatkoa sinulle!
    -Tessa-

    PS. taannoinen pitkä G-starin paitapusero nyt alennuksessa Booztilla:-) Sain omani:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, se on ihan mahtava paita! Mä tilasin toisenkin... ; ) Kiitos kannustuksesta! Mä ymmärrän kommentoinnin vähyyden, itsekin kolmella some-kanavalla seilaavana kommentoin nykyään tosi harvoin enää minnekään. Blogeja, Insta-tilejä ja Fb-sivuja on miljoona, ja kommentointikin vie aikaa tosi paljon. Pääasia, että käyt, ja kävijämääräthän mä näen Google Analyticsista.

      Poista
  15. Nimiasia vaatinee pohdintaa vielä, eiköhän sekin ratkea ajan kanssa, mutta näihin muihin pohdintoihin sanoisin että tee niinkuin hyvältä tuntuu. Jos kirjoitusta on uskominen, taidat tietääkin vastauksen jo :)

    Mukavaa päivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin taidan, ja sä sen sanoit! Säkin teit onnistuneen vaihdoksen kun siltä tuntui. Menikö prosessissa kaikki kuten piti?

      Poista
    2. Joo, meni. Ei ollut mitään ongelmia ja on ollut jotenkin "helpompi hengittää" uuden nimen kanssa :)

      Poista
  16. Hyvä ehdotus tuossa edellä, tykkään!
    Harvoin kommentoin, vaikka luen melkein joka postauksesi. Blogisi on yksi niistä harvoista muotiblogeista, joita luen. Olen myös matkinut pukeutumistyyliäsi ja jopa hankkinut joitain samoja asioita, kuten vaikkapa Kalevalakorut, joita esittelit jossain postauksessa, olisiko ollut noin vuosi sitten. Olet aivan saman kokoinen kuin minä, joten siksikin on kiva katsoa kauniita asujajasi ja saada niistä inspiraatiota. Tykkään myös kovasti kirjoitustyylistäsi, vaikutat niin mukavalta ja vaatimattomalta ihmiseltä. Ja kaikkein eniten tykkään juurikin siitä, että olet riippumaton bloggaaja,
    Eli mitä tässä nyt yritän sanoa, on se että olisi tosi kivaa jos jaksaisit jatkaa bloggaustasi! Oikein hyvää syksynjatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kamalasti kommentista, tässä ihan punastun. Kiitos kun seuraat tätä! Olen otettu, jos tykkäät tyylistäni, se on muuttunut tässä vuosien varrella, ja hyvä niin! :D Elämä kulkee eteenpäin, ja monet asiat muuttuvat, vaikka vain pienesti. Pienistä asioistakin voi tulla iso muutos.

      Poista
  17. Ihan ensiksi minusta on hienoa, että olet itsenäinen muotibloggaaja ja saat päättää mistä kirjoitat. Olen saanut täältä monta ideaa omaan pukeutumiseeni ja värien kanssakin mennään samoilla linjoilla.

    Mietin tässä kerran, että miksi niin monella suomalaisella blogilla on englanninkielinen nimi? Suurin osa blogien lukijoista on kuitenkin suomalaisia ja blogin kieli suomi. Anna siis blogillesi uusi suomenkielinen nimi! Ulkosuomalaisena ja vielä englanninkielisessä maassa asuvana minua välillä harmittaa, kun Suomessa englantia "työnnetään" joka paikkaan, vaikka suomenkielelläkin asia tulisi selväksi. Huvittavin esimerkki on kyllä Power Park, joka suomessa lausutaan niin kuin kirjoitetaan. Kysyin kerran eräältä ystävältäni, että onko hän käynyt siellä ja minä onneton lausuin powerin "oikein". Hän katsoi minua pitkään ja kysyi, että missä sellainen on?

    No, nyt menetiin asiasta kymmenenteen. Mukavaa iltaa teille ja jatka täällä Blogistaniassa samaan tyyliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti kommentistasi!

      Puhut asiaa tuossa englannistamisessa. Mä itseasiassa en tykkää siitä, joten ihmettelenkin, mistä se englanninkielinen nimi tuli! Olisiko ollut niin, että se oli vain jotenkin muotia siihen aikaan "Ps. I Love Fashion, Polka Dots ja vaikka mitä... Olen kyllä pähkäillyt suomenkielistäkin nimeä, mutta en vain keksi mitään!

      Haha, tuo lausuminen on kyllä tosi huvittavaa! Mä muistan teininä, miten jotkut englanninkieliset jutut lausuttiin just tuollai puoliksi "suomeksi", mm. silloisen lempibändini Rainbow`n levy Difficult to cure lausuttiin tasan tarkkaan Difikalt tu KURE. Ja sillä siisti! ja apua, kyllähän mäkin puhun poverparkista, kääk...

      Kiitos, tosi ihanaa kun on lukijailta!

      Poista
  18. Hei! Olen seuraillut blogiasi säännöllisesti siitä lähtien kun aloit bloggaamaan. Olet hienosti osannut tehdä juttuja laidasta laitaan, koskaan ei ole tullut vaivautunut tunne tai fiilis että taas tätä samaa. Blogisi on pysynyt raikkaana. Jatka ihmeessä kirjoittamista, blogin nimellä ei ole suurta merkitystä. Yli 40 -vuotias se on se " vähän vanhempikin lady" :D Olet yksi harvoista hyvistä bloggareista! Iso kiitos kukkasten kera Sinulle!
    t.Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitoskiitos! Mä kyllä veikkaan, että niin kauan kuin bloggaajalla on oikea intohimo juttuun, se välittyy lukijoillekin. Tai niin musta tuntuu, kun luen blogeja. Osa on mennyt tosi ammattimaiseksi, joka on hieno juttu, mut sit me, jotka harrastetaan tätä, tehdään kuitenkin paljon vähemmillä resursseilla kuin isot. Toivottavasti tykkäät ja muutkin tykkää edelleen, musta tää on edelleen ihan huippukivaa, vaikka ei aina niin kamalasti mun elämässä tapahtuisikaan...

      Poista
  19. Et saa lopettaa. Kivat kuvat ja tekstit.,olet päivän piristykseni. T. Kaisa

    VastaaPoista
  20. Hei! Ihana lukea blogiasi, ihan kuin olisi ystävä :) Monet kivat jutut olen löytänyt tämän kautta, esim. Vääksystä kengät viime lauantaina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, jos tunnet noin! Kääk, mä alan olla nyt niin fiiliksissä näistä kommenteista... ; ) Eikö oo ihana liike Natalialla ja Tomilla. Meinaan aina ihan seota siellä.

      Poista
  21. Ihana blogi..... Ainut mitä seuraan säännöllisesti. Ihana että jaksat. Kiitos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos - sinultakin olisi ihana saada nimimerkki; ) Niin personoituisi vähän kommentoija! Mutta kiitos vielä kerran!

      Poista
  22. Oli mielestäni kiva ja pohtiva kirjoitus. Blogisi nimi on mielestäni loistava ja sinut nimeen profiloin. Meillähän on nelkytplus yhteisö ja sinnehän mahtuu 40-vuodesta vaikkapa sataan vuoteen eli "something" sana antaa paljon joustoa. :) Ymmärrän kuitenkin pulmasi ja varmasti se pohdituttaa.

    Blogisi on mielestäni sinun näköinen ja jokaiselle on tärkeää tehdä omaa juttua, silloin on aidoimmillaan. :)

    Ihanaa Balmuir iltaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia! No niinpä tosiaan mahtuu, hyvä, kun muistutit. Ei mulla tosiaan nimeä vastaan mitään periaatteessa ole, joten pitää miettiä tätä pitkään ja harkitusti. Something antaa tosiaan aikas paljon joustoa!!

      Kiitti, mä olen tosi innoissani illasta!

      Poista
  23. Kivaa pohdintaa ja hienoa, ettet aikoinaan lopettanut bloggailua. Huomiseen!

    VastaaPoista
  24. Hei! Inspiroiva, kaunis, raikas, monipuolinen, hauska, välillä syvällisempi, välillä keveämpi ihanalla tavalla ja aina niin mukava lukea ja tyylikäs suosikkiblogini! Tykkään siitä, että aiheet vaihtelevat muodista, kauneudesta ja terveydestä ja sisutuksesta kirjallisuuteen, musiikkiin, elämän vakavampiin asioihin, ystävyyteen sekä elämän iloihin, suruihin ja keljutuksiin. Toivon, että blogi jatkuu kauan aikaa - ainakin tuonne Chic seventyyn asti :) Kiitos blogista, joka tuottaa iloa ja inspiraatiota. Odotan huomista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mä oon ihan liikuttunut tästä... Oli myös mukava tavata livenä!

      Poista
    2. Niin oli! Kiitos Sinulle ja Balmuirille tosi mukavasta illasta :)

      Poista
  25. Äskeisen kommentin kirjoittaja oli Tuija (Loppui Odotan huomista :))

    VastaaPoista
  26. Kivoja blogipohdintoja :) Mulla myös olo, että päivän tyyli osuus sais jo jäädä nimestä ja vois jatkaa vaan pelkällä Monalla :D
    Ihanaa, että oot aloittanut aikoinaan bloggaamaan. Oot ihana ja upea persoonallinen valopilkku blogimaailmassa.
    Niin ja kyllä! Itsenäisessä bloggaamisessa on hurjan hyvät puolet. Saa päättää ihan kaiken itse, esim sen ettei blogiin tule ihan mitä sattuu bannerimainonksia;D
    Ihanaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pelkkä Mona on oikein hyvä, vaikka kyllä mä tykkään siitä Daily Smilestäkin, hihi ; )

      No niin on, tosin Indiedaysin mainoksethan tuossa näkyy, mutta niihin on jotenkin tottunut. Mutta se on hyvä pointti.

      Sinä itse olet oikea malliesimerkki uusiutumisesta ja intohimosta bloggaamiseen, ja huikeeta, että olet tehnyt siitä ammatin. Mihin vielä ehditkään, jännää!!

      Poista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.