16.2.2016

Keittokirjavinkki



Sain joululahjaksi kivan keittokirjan, Pipsa Hurmerinnan Pipsan keittiössä. Ensi selailu vaikutti lupaavalta, varsinainen lukukerta houkutti kokeilemaan, ja ensimmäiseksi ruoaksi testattu kardemummalohi vei kielen mennessään. Reseptit ovat simppeleitä, kekseliäitä ja raikkaita. Kirjassa on myös tarinoita reseptien takaa, mikä on mukava ja kiinnostava juttu. Luulen, että keskityn kirjaan enemmän ensi kesänä ajan kanssa, mutta kardemummalohta pitää saada silloin tällöin ennen sitä!

Joskus on kiva kattaa arkenakin "paremmalle pöydälle" ja laittaa kauniit astiat ja kankaiset servietit mukaan. Söpöt nimikorttitaloset ovat Riviera Maisonin, löysin ne pari vuotta sitten alesta, enkä malttanut jättää ostamatta. Olen vähän heikkona kauniisiin kattauksiin. Oma linjani on simppeli, en osaa enkä jaksa pipertää (ihailen niitä kyllä)toisilla. Kattaukseen riittää kauniit astiat, pellava ja kukat.

Pipsan keittiössä on mainio lahjakirja keittiössä viihtyville, ja hei, kannattaa testata kardemummalohi!







Täällä viikko on lähtenyt käyntiin normaaliin malliin. Valon lisääntyminen piristää, on ihanaa, kun aurinko on paistanut, ja vähän jopa lämmittänyt. Tuntuu siltä, että synkkä talvi alkaa olla paremmalla puolella. Arvatkaas mitä, sokerilakkoni on kestänyt joulusta asti, mutta shoppailulakon kanssa on ollut horjuvampaa... ; ) Pahasti en ole ratkeillut, vaan ostanut sellaista, mitä olen todella tarvinnut, mm. urheiluvaatetta. Mukavaa iltaa kaikille!

7 kommenttia:

  1. Kiva kirja ja löytyy täältä, sain nimpparilahjaksi isän vaimolta. Mukavaa tiistaita Marjukka <3

    VastaaPoista
  2. Hyvä lahja! Kiitos samoin, mä jo odotan nukkumaanmenoa...zzzzzzz...

    VastaaPoista
  3. Multa löytyy myös tuo kirja, oli meillä vuosi sitten kirja-alessa. Jotain reseptejä olen testannutkin, vaan en vielä kardemummalohta. Tässä oon taas innostunut kasvisruokakokkailusta, lähinnä siis perunan/pastan/riisin tilalle. Lihaa meillä kyllä syödään ;) Viimeksi ostin itselleni kasvisruokakeittokirjan nimeltään Myllymäki.
    Näin yrittäjänä en tietysti tykkää ihmisten ostolakoista. Ei se yhteiskunta sillälailla pyöri.. Toki en ala ketään moralisoimaan, enkä minäkään mitään turhuuksia ostele. Eihän perjantaikukkiakaan lasketa siihen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon samaa mieltä kuin sä. Yhteiskunta ei pyöri ilman kuluttamista, ja yrittäminenkin on Suomessa ihan tarpeeksi vaikeaa. Mä en ole muutenkaan luonteeltani minimalisti, heheh... Mut mun ostolakko tarkoittaa lähinnä sitä, etten tarvitse tällä hetkellä yhtään valkoista paitaa tms. Vaatteita on ihan tarpeeksi tälle talvea! Ja tänä keväänä on muita menoja. Ei perjantaikukkia lasketa!

      Poista
  4. Uuuh, keittokirjafani tykkää!!!!

    VastaaPoista
  5. Ostin kirjan kun ilmestyi ja siinä on Pipsan allekirjoitus. Kiva, että sitä vieläkin on saatavana.

    VastaaPoista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.