6.2.2016

Uudet Jo Malone-tuoksut



Sain mieheltäni tuliaisena reissusta kaksi Jo Malone-tuoksua. Brändi oli minulle ennestään vieras, mutta odotin sen edustavan vähän samansuuntaista tuoksumaailmaa kuin minulle niin rakas ranskalainen Annick Goutal. Olen tosi kranttu hajuvesieni suhteen, en pidä keinotekoisen tuoksuisista hajuvesistä, vaan niissä pitää olla sitä jotakin. Minun pitää myös kehittää jonkinlainen tunneside tuoksuun, sen pitää liittyä elämääni jotenkin, jollakin tapaa.

Muistan vuosien varrelta monta ihanaa tuoksua. Ensimmäinen lempparini oli itse ostettu ja hartaasti valittu Cacharelin Anaïs Anaïs pietarsaarelaisesta pikku kempparista. Sitä seurasi suloinen Lou Lou, opiskeluaikojen suosikki. Tykkäsin pitkään Guerlainin tuoksuista, Samsara oli numero yksi, muita suosikkeja oli Parure ja Jardins de Bagatelle. Jean Patoun klassikko Joy tuoksuu edelleen hyvältä. Muistoja eräältä ajalta elämässäni tuo toinen Patou-tuoksu: Un Amour de Patou. Sitten 90-luvun lopussa löysin Annick Goutalit, ja siihen jäin koukkuun: Vanille Exquise, Chevrefeuille, Petit Cherie ja Eau de Charlotte ovat olleet suosikkejani jo iät ajat. Syrjähyppyjä olen tehnyt Jennifer Anistonin jasmiininmakeaan nimikkotuoksuun (ihan vaan siitä ilosta, että se on Jenniferin nimikkoparfyymi), sekä Chloén ruusuiseen. Chloé-innostukseni lopahti lähes alkuunsa, kun työkaveri nuuhkaisi minua ja tunnisti tuoksun...

Koska en päässyt minnekään tuoksuttelemaan Jo Malonen valikoimaa, valitsin kiinnostavimman tuoksun netistä. Pidän kukkaisista ja mausteisista tuoksuista, joten päädyin pyytämään Mimosa & Cardamom-tuoksua ihan vain sen perusteella, että se kuulosti niin mielenkiintoiselta. Toinen, pienempi pullo oli yllärilahja, myös kukkaistuoksuihin kuuluva Peony & Blush Suede.

Molemmat tuoksut menivät nappiin, mimoosa-kaardemumma on ihana näin talveen, toinen, klassisempi kukkaistuoksu sopii kesään. Goutal-pulloni olivatkin loppusuoralla, joten uudet tuoksut tulivat tosi hyvään saumaan. Oli kiva kokeilla jotain ihan uutta, enkä todellakaan pettynyt. Myös iltaisin on pitänyt suihkauttaa Mimosa & Cardamom-tuoksua ranteeseen ja nuuhkia sitä, kun alkaa nukkumaan.




Onko Jo Malone sinulle tuttu? Mikä tuoksuista on sinun suosikkisi? Mukavaa lauantaita kaikille!

16 kommenttia:

  1. Loistavaa, että löysit noin kätevästi hyviä tuoksuja!

    Minä olen tykästynyt Acqua di Parman Blu Mediterranio -sarjaan. Jo Maloneakin olen joskus tuoksutellut, mutta en koskaa osta tuoksua yhden nuuhkaisun tai kokeilun perusteella.

    Ranskalaiselta nose.fr:sta löytyy vähän erilaisia tuoksuja, joista voi tilata testereitä. Suosittelen tutustumaan. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nosea olen kiinnostuneena tutkaillut, mutta en ole rohjennut vielä tilata mitään. Oli hauska tehdä se testi, mikä tuoksu sopisi itselle. Mut täältäkös niitä testereitä saa, pitää kyllä ehdottomasti tilata itsekin!

      Poista
  2. Minä muistan 80-luvulta Balahe-nimisen tuoksun, joka oli aivan ihana..ei ollut ihan tavallista kukkaista tuoksua. Sittemminkin tuoksuvalintani ovat olleet oudot. Viime aikojen tuoksusuosikit ovat kesäisin Maison Martin Margielan tuoksu untitled, joka tuoksui metsältä ja jotenkin adrogyyniltä, mieskin siis voisi käyttää. Tuota ei saa enää Suomesta. Nyt käytän Narcisco Rodriguezin Essenceä, jonka senkin olen tilannut muualta. Ja sanottakoon, että mies käyttää nyt Diorin Savagea, jota sitäkin voisin varastaa pikkuisen...olen outo :) :) TerhiR

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, miten olin voinutkaan unohtaa Balahen, aivan ensimmäisen tuoksurakkauteni!!! Kiitos tästä:) Siitä alkoi tähän päivään asti jatkunut tuoksuinnostus, asusteistani tärkein. En kyllä enää muista edes oliko tuoksu mausteinen...taisi olla kun pullokin oli musta:D

      Jo Malonet ovat to die for -osastoa;)

      Poista
    2. Balahe kuulostaa tutulta, olisikohan äidillä ollut sitä joskus, ja sitä lainailin. Pullo oli tumma, olisiko ollut oikein syvä lila? Heh, mäkin olen joskus ostanut miesten tuoksun, Farenheitia!

      Poista
  3. Jo Malone on tuttu, mutta olen tuoksutellut niitä niin kiireessä, että ostopäätös on jäänyt tekemättä. Minä olen oikea tuoksufriikki, rakastan tuoksuja. Minä olen taas mausteisten ja vahvojen tuoksujen ystävä. Nimikkotuoksuni, josta kaikki minut aina muistaa on Angel, toinen suosikkini on Armani Privé sarjan Rose D'arabie, sitten muutamia tuoksuja olen ostanut ulkomailta, joita ei saa Suomesta.. Niin ja Byredon tuoksut ovat ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän sinä olet - ja Angel on sulle ihan oikea tuoksu ; ) Byredoa pitäisi ehdottomasti kokeilla, pikavisiitti Lahteen ; )

      Poista
  4. Törmäsin tuoksuihin Hki-Vantaan lentokentällä. Etsin Marc Jacobsin Lemonia. Sitä ei löytynyt kentän valikoimista mutta myyjä ohjasi minut Jo Malonen tuoksujen ääreen. Sieltä löytyikin ihana citrus, johon tykästyin. Monta muutakin kiinnostavaa oli tarjolla.
    Tiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinnehän Jo Malone on tosiaan rantautunut, olisipa ihana saada se ihan muuallekin!

      Poista
  5. Hymyilytti tuo sinun tuoksuhistoria:) Kaksi ensimmäistä ovat myös oman historiani alkupäässä. Anaista ja Lulua löytynee molempia edelleen, samoin Oscar de la Rentaa. Tälläkin hetkellä minulla monta, joista pidän, esim. La vie est belle, The One, Mademoiselle.

    T. Maija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, ne ovatkin ihania molemmat, LouLou on yksi ihanimmista koskaan, mä muistan sen mainoskuvankin, miten siitä tykkäsin! Oscar de la Renta on niin sua ; )

      Poista
  6. Olen tilaillut Jo Malonen testereitä kun ei niitä ole voinut Suomessa tuoksutella. Nytpä täytyykin sitten hommata lentoliput jonnekin... Suosikkini Jo Malonelta on Orange blossom jota tykkään kesäisin käyttää yhdessä jonkin vähän kestävämmän tuoksun kanssa. T. Salla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Orange Blossomin tuotesarja oli ihan mittava, se kiinnosti muutenkin. Tosin en taida malttaa ostaa niin kalliita vartalotuotteita. Mistä olet tilannut testereitä?

      Poista
  7. Tuttu on! Oma Jo Malone suosikkini on English Pear & Freesia. Muistuttaa Ralph Laurenin Romancea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, tämäkin kuulostaa ihanalta, mä tykkään kukkaistuoksuista eniten!

      Poista
  8. Niin hyvä mieli, ihanat muistot tulivat lukiessani muiden tuoksumuistoja. Balahe, minunkin ensimmäinen, lou lou, Guerlinen Samsara. Monta kokeilua matkan varrella, talvella ostin Hermesin Le Jardin de Monsieur Li (Lentoemännän kanssa mietittiin onko miesten mutta otin kuitenkin), ihana tuoksu, kevyt. Juhlatuoksuna olen käyttänyt Chanelin Coco. Kuitenkin melkein aina laukussani on perus Boucheron, paitsi kesäkuussa jolloin etsin kentältä jotakin ja mukaani lähti Jo Malone Piony & Blush Suede, kesän hento aistikas tuoksu. Tykkään kovasti <3

    VastaaPoista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.