25.5.2016

Tämänhetkisiä meikkisuosikkeja



Wau, eikö ole ollut upeita ilmoja! En tosin ole niistä ehtinyt kovasti nauttia, mutta toivotaan, että kesän lämpimät ei ole ihan toukokuussa kuitattu!

Kun kävin Marks & Spencerillä kuvausvaatteita valkkaamassa, samaisenä päivänä oli juuri joka puolella hehkutettu Nyx-merkin varjostuspaletti tullut markkinoille. Pitihän se käydä hakemassa itselleen. Paletissa on kahdeksan aika upeaa väriä, ja no, ihan rehellisesti osaan käyttää niistä neljää. Napeissa on kovasti pigmenttiä, joten pieni pensselin kopautus ennen levittämistä on paikallaan. Väriä on hankala korjailla jälkeenpäin.

Samaisella reissulla ostin vielä Urban Decayn meikinalusvoiteen sekä iholle että silmille. Meikinalusvoide on tosi kosteuttavaa. Olen ollut molempiin ihan tyytyväinen, mutta mielestäni ne eivät nyt mitenkään erikoisia ole. Toimivat, ja aion käyttää loppuun, ehkä ostaa uudet tilalle.





Ja sitten lempilapsiin, eli meikkivoiteisiin....



Vaadin meikkivoiteelta aika paljon, ja viimeksi vertailin niitä aika tarkkaan vuoden takaisessa postauksessa. Nyt olen käyttänyt ostamiani Urban Decayn meikkivoidetta sekä Lumenen matt free-voidetta. UD:n voide on ohutta, ei kovin peittävää. Peittävyyttä voi lisätä nenänpieliin ihan peitevoiteella. Tämä meikkivoide oli omaan makuuni vähän liian "laihaa", mutta aion sen kyllä käyttää loppuun.

Mutta tuo Lumene sen sijaan. Olisiko niin, että pitkä täydellisen meikkivoiteen etsintä arkipäiviin olisi nyt ohi? Sävy on ihan täydellinen. Ostin kyllä vaaleammankin sävyn, nro 1:n, mutta se menee paremmin talvella. Voide on ohut, mutta peittävä, ja kuulkaa, se pysyy hyvänä koko päivän, jopa seitsemän tunnin helteisen tiistaipäivän. Olin vallan ällistynyt. Huraa! Ja parasta - se on edullinen! Ja ihan ite ostin, ja ostan jatkossakin. Kyllä suomalaiset vaan osaavat, näin se on. Hyvä Lumene, hyvä me.

Jos nyt ihan kestävintä juhlameikkivoidetta etsii, niin kyllä se on edelleen Vichyn Dermablend, ei ole sen voittanutta. Sekoitan kahta vaaleinta sävyä keskenään. Vaikka se on ohutta, on se sen verran tuhtia, etten ihan arkikäyttöön sitä ole ottanut. Mutta juhlia varten (tai blogikuvia) se on ihan ässä.

Vaan nyt alkavat iltatoimet, vähän jugurttia kulhoon, uusi Elle nenä eteen, sitten vähän paikkojen siivoilua... Miten noita tavaroita lojuukin aina joka puolella loppuviikosta. Mukavaa iltaa kaikille!

6 kommenttia:

  1. Heips! Mä tykkään kovin tuosta UD silmämeikinpohjustajasta. Aikoa joka mulla on oikeasti pitänyt luomivärit niin että niistä on vielä puolenpäivän aikaankin jotain jäljellä. Meikinpohjustajaa en olekaan kokeillut..
    Ostin taannoin myös tuon ud meikkivoiteen ja vähän sama kokemus...liian litkua mulle. Mä tykkään, että meikkivoideon kohtuullisen voidemaista ja tässä iässä välillä kaipaan myös peittävyyttä. Mutta varmaan tuo Decayn meikkivoide on vähän päivettyneillä kasvoilla oikein nappi!
    Jättikö tuo lumene kovin mattaiseksi ihon?
    Voi että, kyllä meikkien testaaminen vaan on kivaa!
    Niin ja btw...voitko kuvitella että Turusta ei saa mis-tään urban decaytä, mälsää!
    Kivoja kelejä ja jaksamisia sinne viimeisiin työpäiviin ennen lomaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan hyvä, samaa tasoa mielestäni Lumenen kanssa, eli toimii! Eikö ookin liian litkua, mäkin kaipaan peittävyyttä. Minusta Lumene ei jättänyt erityisen kuviaksi pintaa, vaan ainakin omalle iholleni just passeliksi. Mutta niinhän se tuppaa olemaan meikkien kanssa, että mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Joten varmaan kokeilemalla saa varmuuden. Eiks Sokos siellä myy Urban Decayta, voi harmi, jos ei! Kiitos, mä niin ootan lomaa ja oman kropan aikataululla menemistä! Ihanaa viikonloppua!

      Poista
  2. Heh, minäkin olen innostunut noista varjostuspaleteista, toinen kovasti hehkutettu on Anastasian Contour Kit, jonka olen ajatellut itselleni hankkia. Toistaiseksi varjostukset ja korostukset ovat hoituneet aurinkopuuterilla, valokynällä ja jopa vaalealla luomivärillä, jota ammattimeikkaajakin kerran meikkiopastuksessa käydessäni käytti. Jännä, miten tuota valokynän käyttöäkin on yleensä toppuuteltu, mutta ainakin minun meikkaajani suti sitä nassuuni ihan reippaasti (kolmiomainen alue silmien alla nenänpielestä silmäkulmaan, otsa, leuka, amorinkaari, "huijausviivat" viistosti suupielistä ylöspäin). Hyvin toimi, kun hyvin häivytti! Olisihan se kuitenkin kätevää, jos kaikki korostukseen ja varjostukseen tarvittava löytyisi samasta paletista. UD:n silmämeikinpohjustusvoidetta yritin viimeksi kaupunkireissullani ostaa, mutta minun tuurillani se oli tietenkin loppu! Hyvä tietää, ettei se hypetyksestä huolimatta niin kovin ihmeellistä ollut, Lumenen luomenpohjustusvoide on kyllä asiansa ajanut. Tulin ihan uteliaaksi tuon Lumenen värivoiteen suhteen, täytyy varmaan minunkin kokeilla, kun iästä huolimatta sekaiho pukkaa kiiltoa T-alueelle päivän mittaan. Tykkään ohuista meikkivoiteista, jotka eivät "tunnu" iholla ollenkaan. Lumenella on hyviä tuotteita, Kicks Beauty Awardseissa valittiin Lumenen CC-voide parhaaksi BB/CC -voiteeksi. Sekin on vielä kokeilematta, kesällä käytän yleensä Sensain vesimäisen ohutta sävygeeliä, se tuo kivasti väriä kasvoille. Kunhan taas päästään kunnon valikoimien äärelle, on kuin karkkikauppaan menisi :) T: Ansu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin luin innokkaasti Kicksin uutislehden, ja sieltä taas löytyi tuotteita, joita olisi kiva kokeilla. Mä kans olen muutaman kerran ollut ammattilaisen meikattavana, ja aika reippaalla kädellä kaikki ovat sutineet naamaani.

      Lumene on minusta ihan yhtä hyvä kuin UD. Kyllä hyvä pohjustus vaan tässä iässä alkaa olla a ja o. Mulla on sama kiilto-ongelma kuin sulla. Mä kävin Barcelonassa Sephorassa, ja menin ihan sekaisin, en osannut mitään ostaa, joten juu, ihan kuin karkkikauppaan menisi!

      Poista
  3. Mä en käytä silmämeikille mitään pohjustetta, olen todennut että ohuen ohut sipaisu meikkivoidetta ajaa saman asian. Tasoittaa luomen värin, ja hyvähän se on jos aikoo vaaleaa luomiväriä käyttää. Itselläni on sen verran tummat luomet. Primeriakaan en muista käyttää :/... Vaan toisaalta, enpä kumpaakaan tunnu kaipaavan. Oon myös siitä "huono" meikkaaja, etten myöskään varjosta, on noita lommoja omasta takaa poskilla ;). Strobing sitten onkin jo mullakin meikkausohjelmassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla monesti arkena sama juttu, en pohjusta, vaan laitan meikkivoidetta ja puuteria. Oi, sulla oli niin kaunis luusto kasvoissa, että ei kyllä pahemmin varjostuksia kaipaa!

      Poista

© Fab Forty Something. All rights reserved. Designed with Happy days.